Mieszkaniec powiatu ostrowskiego przekazał oszustowi login do swojego rachunku i otrzymał od niego e-mailem link, który pokrzywdzony otworzył. Tam wpisał login i hasło, licząc na wpływ pieniędzy.
Oszust dzwonił do 63-latka z 4 różnych numerów telefonów komórkowych, później na numer stacjonarny, który podał pokrzywdzony. Po pewnym czasie 63-latek zorientował się, że na jego konto nie wpływają żadne pieniądze. Wręcz przeciwnie. Robione są przelewy wychodzące. 63-latek nie mógł zalogować się na rachunek bankowy. Na jego stwierdzenie, że zamiast wpływów są wypłaty, oszust przekonywał, że „pieniądze z powrotem wrócą na jego konto”. Wówczas pokrzywdzony zorientował się, że został oszukany
- informuje mł.asp. Marzena Laczkowska z KPP w Ostrowi Mazowieckiej.
Oszuści mają różne metody:
Złodziej próbował uzyskać od 63-latka kolejne kody, ale mężczyzna zagroził, że zgłasza sprawę na policję. Oszust stwierdził, że w takim razie nigdy nie odzyska pieniędzy. Po zakończonej rozmowie z komputera 63-latka zniknęły wszelkie pliki. Ostatecznie 63-latek stracił pieniądze w obcej walucie o wartości pół miliona złotych.
Ponownie przestrzegamy przed udostępnianiem loginu i hasła do rachunku bankowego. Absolutnie nigdy nie otwierajmy przesłanych przez obce osoby linków, ponieważ wtedy otworzymy podrobioną stronę łudząco przypominającą witrynę naszego banku. Po wpisaniu loginu i hasła sprawca ma dostęp do naszego rachunku bankowego i posługuje się nim jak właściciel
- przestrzega Marzena Laczkowska.
- Szulborze. Mężczyzna poszedł na grzyby i zaginął. Znaleziono go... daleko od lasu
- Areszt dla sprawcy śmiertelnego wypadku w Pałapusie
- Znany wokalista i popularna aktorka czytali "Moralność pani Dulskiej" w Wąsewie
- Gminne zawody sportowo-pożarnicze w Wąsewie. Kto był najlepszy? Zdjęcia
- Ostrów. ZGK zapowiada przerwę w dostawie wody w dużej części miasta
