"To bezczelna dyskryminacja i kpina z Polski". Prezes PiS zapowiada referendum ws. relokacji migrantów

OPRAC.:
Anna Piotrowska
Anna Piotrowska
Jarosław Kaczyński o kwestii relokacji migrantów w UE: nie zgodzimy się na to, nie zgadza się na to także naród polski. Ta kwestia musi być przedmiotem referendum.
Jarosław Kaczyński o kwestii relokacji migrantów w UE: nie zgodzimy się na to, nie zgadza się na to także naród polski. Ta kwestia musi być przedmiotem referendum. Twitter@pisorgpl
To jest kpina z Polski, to jest dyskryminacja wyjątkowo bezczelna. Ta sprawa musi być przedmiotem referendum i my je zorganizujemy – powiedział w Sejmie prezes Prawa i Sprawiedliwości Jarosław Kaczyński, odnosząc się do przymusowej relokacji migrantów.

Ministrowie Spraw Wewnętrznych krajów członkowskich Unii Europejskich 8 czerwca zgodzili się na tzw. pakt migracyjny. Wprowadza on obowiązkowe relokacje migrantów lub kary po 22 tysiące euro od jednego z migrantów dla krajów, które nie będą ich relokować. Przeciwko takiemu rozwiązaniu opowiedziały się Polska i Węgry.

Prezes PiS: Zorganizujemy referendum ws. relokacji migrantów

Nad kwestią tą pochylił się w czwartkowym wystąpieniu w Sejmie Jarosław Kaczyński. Prezes PiS zabrał głos podczas debaty nad złożonym przez PiS projektem uchwały ws. propozycji wprowadzenia unijnego mechanizmu relokacji nielegalnych migrantów.

Lider PiS ocenił, że "bardzo istotnym kontekstem" tej sprawy jest kwestia przyjęcia przez Polskę uchodźców z Ukrainy po ataku Rosji.

– Przyjęliśmy wtedy kilka milionów uchodźców. Można mówić, że na stałe to około 1,5- 2 mln. Gdyby to pomnożyć przez 22 tys. euro, to będzie to suma gdzieś między dwadzieścia kilka, a trzydzieści mld euro – mówił Kaczyński.

Dodał, że "jeżeli chodzi o pomoc, jaką otrzymaliśmy, to jest, przy bardzo dobrym liczeniu, 100 euro na mieszkańca".

– To jest kpina z Polski, to jest dyskryminacja wyjątkowo bezczelna. Dlatego my się na to nie zgodzimy, i nie zgadza się na to także naród polski i to musi być przedmiotem referendum, ta sprawa musi być przedmiotem referendum. I my to referendum zorganizujemy, pamiętajcie o tym. Polacy muszą się w tej sprawie wypowiedzieć – zapowiedział były premier.

Prezes PiS: Decyzja UE godzi w polską suwerenność

Kaczyński poinformował ponadto, że klub Prawa i Sprawiedliwości oczywiście poprze tę uchwałę. – Z jakich powodów? Otóż przede wszystkim decyzja UE godzi w polską suwerenność. I skądinąd także w suwerenność innych państw europejskich" – wyjaśnił.

I - jak dodał - "to jest tutaj ta sprawa najważniejsza, sprawa która dzisiaj zresztą jest przedmiotem znacznie szerszego, i nie tylko tej sprawy dotyczącego sporu, który określi przyszłość UE, określi także i naszą przyszłość, nasze decyzje". – I powtarzam, to jest ten punkt numer jeden – podkreślił Kaczyński.

Jak mówił, "jest to decyzja także sprzeczna z traktami". – Przypomnę, że w 2018 roku ta sprawa miała wejść, w sensie pozytywnym do konkluzji przy sprzeciwie trzech państw: Polski, Węgier i Czech. Nie weszła, czyli w ten sposób została negatywnie rozstrzygnięta – zaznaczył prezes PiS.

– Teraz wraca, czyli krótko mówiąc także stabilizacja decyzji jest tutaj podważona. To jest coś, co dotyczy UE, jest jednym z elementów jej kryzysu, ale oczywiście dotyczy także i Polski, bo trudno działać w organizacji, gdzie nieustannie zmienia się decyzje nawet te, które z punktu widzenia traktatów powinny być decyzjami ostatecznymi – powiedział Jarosław Kaczyński.

PAP, i.pl

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Portal i.pl codziennie. Obserwuj i.pl!

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Komentarze 58

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

p
pan Szczota
16 czerwca, 0:20, antyPiS:

antyPiS do pan Szczota. "Akurat antyPiS chyba nie jest theBillem. Owszem, jest zaślepiony nienawiścią do obecnej koalicji - ale (o ile dobrze pamiętam inne wypowiedzi) niegłupi."

Muszę zaprotestować. Starliśmy sie kilkakrotnie i zawsze starałem się okazać szacunek, mimo że zupełnie nie zgadzam się z niektórymi poglądami prezentowanymi przez ~pan Szczota. Dlaczego uważasz, że jestem "zaślepiony nienawiścią"? Nienawiść to bardzo silne uczucie, skrajna emocja. PiSowcy nie zasłużyli na nienawiść, to by ich nobilitowało. Zasługują na pogardę. I tyle. A raczej aż tyle.

I właśnie to uważam za przejaw zaślepienia :) Obawiam się, że w swojej głowie wytworzyłeś dość stereotypowy obraz PiS-owca (typu "stary, niewykształcony, z małych ośrodków" - nb. jego nieprawdziwość wykazał prof. Gdula w czasie, kiedy jeszcze nie wszedł do parlamentu i zachowywał naukowy dystans do obiegowych opinii) i ten filtr nakładasz na rzeczywistość. Nie jestem entuzjastą PiS ale uważam, że ma swoje zalety. Ty zapewne uważasz inaczej - ale nie jest to powód do tego, żeby gardzić przeciwnikiem.

p
pan Szczota
16 czerwca, 0:42, antyPiS:

~pan Szczota pisze: "Polacy byli w Iranie tylko tymczasowo i dostali się tam za zgodą władz - a "pontoniarze", "turyści Łukaszenki" i inna swołocz próbująca się NIELEGALNIE przedostać na teren Polski i innych krajów UE to w zdecydowanej większości młodzi mężczyźni, którzy są nastawieni roszczeniowo, chcą pozostać na stałe i - jeśli tylko mają ku temu możliwość - sprowadzić resztę swoich rodzin. Nie mówiąc już o tym, że mają w tzw. głębokim poważaniu miejscową kulturę i normy prawne - tworzą własne getta, w których wprowadzają reguły oparte o prawo szariatu."

Mnie to tłumaczysz? Jeżeli tak to nie tylko niepotrzebnie ale zupełnie nie na temat! Ja odniosłem sie do propozycji aby imigrantów częstować wieprzowiną, wódką i grozić (???) chrztem. Pobyt Polaków w Iranie, nawet jeżeli narzucony nie spotkał się z wrogością ludności a wręcz przeciwnie. Polacy też się nie wydurniali jak to czasem potrafią. Zderzyły się dwie raczej wrogie sobie religie, odmienne kultury i nie było incydentów a życzliwość i została dobra pamięć o tym epizodzie. Pod koniec lat czterdziestych w Dziwnowie był szpital Greków. To piękna karta polskiego humanitaryzmu ale też majstersztyk operacji specjalnej, jaką był transport uciekinierów z Albanii do Świnoujścia. Po wodach kontrolowanych przez Anglików. Możliwe, że Angoli ruszyło sumienie bo wobec Greków postąpili bardzo podle a skoro ci już im nie zagrażali to zdobyli się na wielkoduszność. Mogli statek zaaresztować a rannych wydać siepaczom królika Leopolda II i byliby w prawie. Polska przyjęła dwie fale uchodźców, dostali pracę, mieszkania. My ich życzliwie a oni nam dali Eleni. Ot, wdzięczność!

Legalnych imigrantów chyba nikt nie chce faszerować wieprzowiną (a że nie jest to, powiedzmy, najmądrzejszy pomysł - z tym się zgodzę) - a tych u nas nie brakuje. Nie tylko Ukraińców - są również Wietnamczycy, Hindusi, obywatele krajów islamskich... Opór budzi przede wszystkim próba wciskania nam na siłę takich imigrantów, których nie chcemy - tych, którzy pchają się na siłę, wyjątkowo roszczeniowych.

p
pan Szczota
15 czerwca, 14:19, Kajtek:

Ja byłem w Marsylii a tam są dzielnice do których żaden Francuz rdzenny nie pójdzie tam bo się boi tak samo jak policja czy wojsko Tam rządzą właśnie uciekinierzy z Afryki przede wszystkim którzy nie mają nic wspólnego z uchodźcami, mafia narkotyki a w oknach ludzie z bronią pilnują kto wchodzi i kto wychodzi W Marsylii są dzielnice gdzie po zmroku z domu się nie wychodzi, zresztą Podobnie jest w innych miastach i nie tylko francuskich ale także Szwecja Belgia Holandia Niemcy Paryż czy Wielka Brytania Dzięki Bogu u nas jeszcze jest spokojnie

16 czerwca, 0:06, Cg:

Ale zdajesz sobie sprawę że to państwa kolonialne które budowały swoją potęgę na okradaniu innych krajów które podbili i wykorzystywali podbite narody, tak jak koniokrady z USA czarnych niewolników. I ci wszyscy kolorowi to nie tylko emigranci ale mieszkańcy ich byłych koloni którzy mieszkają w tych krajach od dziesiątków lat. I napewno wiesz że Duda dał polskie obywatelstwo już ponad 100 tys ukraincom, obywatelstwo obcym ludziom.

Propaganda - gdybyśmy chcieli naprawiać wszystkie historyczne krzywdy, musielibyśmy oddać całą Europę Baskom i Walijczykom. Poza tym wymień mi wszystkie kolonie afrykańskie, amerykańskie i azjatyckie, które miała Szwecja. Obowiązkiem każdego rządu jest dbanie o dobro swoich obywateli - a nie realizowanie zaleceń jakiegoś samozwańczego guru (Soros w 2015 r. powiedział, że Europa powinna przyjmować milion imigrantów rocznie).

a
antyPiS
~pan Szczota pisze: "Polacy byli w Iranie tylko tymczasowo i dostali się tam za zgodą władz - a "pontoniarze", "turyści Łukaszenki" i inna swołocz próbująca się NIELEGALNIE przedostać na teren Polski i innych krajów UE to w zdecydowanej większości młodzi mężczyźni, którzy są nastawieni roszczeniowo, chcą pozostać na stałe i - jeśli tylko mają ku temu możliwość - sprowadzić resztę swoich rodzin. Nie mówiąc już o tym, że mają w tzw. głębokim poważaniu miejscową kulturę i normy prawne - tworzą własne getta, w których wprowadzają reguły oparte o prawo szariatu."

Mnie to tłumaczysz? Jeżeli tak to nie tylko niepotrzebnie ale zupełnie nie na temat! Ja odniosłem sie do propozycji aby imigrantów częstować wieprzowiną, wódką i grozić (???) chrztem. Pobyt Polaków w Iranie, nawet jeżeli narzucony nie spotkał się z wrogością ludności a wręcz przeciwnie. Polacy też się nie wydurniali jak to czasem potrafią. Zderzyły się dwie raczej wrogie sobie religie, odmienne kultury i nie było incydentów a życzliwość i została dobra pamięć o tym epizodzie. Pod koniec lat czterdziestych w Dziwnowie był szpital Greków. To piękna karta polskiego humanitaryzmu ale też majstersztyk operacji specjalnej, jaką był transport uciekinierów z Albanii do Świnoujścia. Po wodach kontrolowanych przez Anglików. Możliwe, że Angoli ruszyło sumienie bo wobec Greków postąpili bardzo podle a skoro ci już im nie zagrażali to zdobyli się na wielkoduszność. Mogli statek zaaresztować a rannych wydać siepaczom królika Leopolda II i byliby w prawie. Polska przyjęła dwie fale uchodźców, dostali pracę, mieszkania. My ich życzliwie a oni nam dali Eleni. Ot, wdzięczność!
a
antyPiS
antyPiS do pan Szczota. "Akurat antyPiS chyba nie jest theBillem. Owszem, jest zaślepiony nienawiścią do obecnej koalicji - ale (o ile dobrze pamiętam inne wypowiedzi) niegłupi."

Muszę zaprotestować. Starliśmy sie kilkakrotnie i zawsze starałem się okazać szacunek, mimo że zupełnie nie zgadzam się z niektórymi poglądami prezentowanymi przez ~pan Szczota. Dlaczego uważasz, że jestem "zaślepiony nienawiścią"? Nienawiść to bardzo silne uczucie, skrajna emocja. PiSowcy nie zasłużyli na nienawiść, to by ich nobilitowało. Zasługują na pogardę. I tyle. A raczej aż tyle.
C
Cg
15 czerwca, 14:19, Kajtek:

Ja byłem w Marsylii a tam są dzielnice do których żaden Francuz rdzenny nie pójdzie tam bo się boi tak samo jak policja czy wojsko Tam rządzą właśnie uciekinierzy z Afryki przede wszystkim którzy nie mają nic wspólnego z uchodźcami, mafia narkotyki a w oknach ludzie z bronią pilnują kto wchodzi i kto wychodzi W Marsylii są dzielnice gdzie po zmroku z domu się nie wychodzi, zresztą Podobnie jest w innych miastach i nie tylko francuskich ale także Szwecja Belgia Holandia Niemcy Paryż czy Wielka Brytania Dzięki Bogu u nas jeszcze jest spokojnie

Ale zdajesz sobie sprawę że to państwa kolonialne które budowały swoją potęgę na okradaniu innych krajów które podbili i wykorzystywali podbite narody, tak jak koniokrady z USA czarnych niewolników. I ci wszyscy kolorowi to nie tylko emigranci ale mieszkańcy ich byłych koloni którzy mieszkają w tych krajach od dziesiątków lat. I napewno wiesz że Duda dał polskie obywatelstwo już ponad 100 tys ukraincom, obywatelstwo obcym ludziom.

M
Mn
15 czerwca, 14:47, Tede:

Dziadek kaczyński znowu sieje strach przed migrantami. Zapomniał że za rzadów PIS wjechalo do Polski ponad 2 miliony Ukraińców

Ale to są bracia Morawieckiego to inna sprawa, brata byś nie wpuścił no i rodacy Dudy.

M
Marcin
15 czerwca, 16:41, Zofia:

Brawo Pan Prezes Jarosław Kaczyński , należy gnać od granic Polski lewactwo i ekonomicznych emigrantów .

15 czerwca, 19:51, re:

Przecież dziadzia zabłądził w sejmie na korytarzu.

Powinien siedzieć na balkonie i wiatry puszczać :-)

Nie jesteś na bieżąco, ten dziadzia znowu będzie wicepremierem, będzie brał kasę miał państwową ochronę przed suwerenem i będzie mówił że trzeba palić wszystkim oprócz opon.

K
Kolej
NIE dla imigrantów!!! Na granicy z Turcja jest ogromny obóz z uchodźcami tam jest w przewyższającej części kobiety i dzieci w namiotach od wielu lat i nikt się nimi nie interesuje a te bydło (terroryści) napływają Europe masowo i okupanci europejscy ich przyjmują . Wstyd ,hańba !!!
J
John
15 czerwca, 19:58, TVNiet i PO ruskie Zło:

i referendum za likwidacją rosyjskiego TVNiet

Brałeś specjalne lekcje głupoty. Tvn jest przyjaciół z USA

M
Mykola
15 czerwca, 21:41, zb:

Jak ja zapraszam gości do siebie to nie wciskam ich POtem sąsiadom. Moi goście udają się spowrotem tam skąd przyszli i nie okupują mojego domu. A jak się ma chamstwo w gościach to już wasz problem PO.eby.

A Banderasy

H
Hipokryt
A jak zaprosiliscie mln braci Morawieckiego z Ukrainy to było referendum? Zapytaliscie czym chcemy utrzymywać pasożytow. Bo to żadni uchodźcy wojenni jak mieszkaja 700 km od frontu.
8gwiazdek=Wygra PiS
Pan Prezes jak zwykle w znakomitej formie a POsrānym i innym lewackim lunatykom łby eksplodują 🤣🤣🤣
p
pan Szczota
15 czerwca, 15:31, 69:

Prosty test czy chce być w Polsce. Dać mu schaboszczaka i setkę wódki oraz pokropić wodą święconą i zapowiedzieć przymusowy chrzest. Gwarantowane że 99,9% nie zechce.

15 czerwca, 15:51, antyPiS:

W 1942r na terenie Persji (Iranu) znalazło się ok 110 tys Polaków, ewakuowanych z ZSRR. Wyobraź sobie, że nikt im nie kazał przechodzić na islam, obrzezać się, zakazywać czy nakazywać jedzenia jakiś potraw. Masz pojęcie? Nawet kaplice mieli! Na terenie islamskiego Iranu, mało - w samym Teheranie! W latach 1948-1960 do Polski z Grecji ewakuowano 13,5 dorosłych i łącznie blisko 4 tys. dzieci. Po tzw puczu czarnych pułkowników do Polski przyjechała druga fala uchodźców. I co? Można było?

15 czerwca, 16:18, Hamlet:

Po pierwsze - nie te realia były wtedy w Iranie co teraz. Po drugie - Polacy byli pod nadzorem Wielkiej Brytanii i Persja nie płaciła Polakom zasiłków.

15 czerwca, 18:37, antyPiS:

A Grecy? Przecież za nich nikt nie płacił! Kiedyś Iran był zupełnie innym krajem to akurat wiem. Co nie zmienia postaci rzeczy, że Persowie Polaków przyjęli oraz - to ważne - Polacy zachowywali się normalnie. Nikt nie udowadniał swej wyższości.

15 czerwca, 21:39, pan Szczota:

Polacy byli w Iranie tylko tymczasowo i dostali się tam za zgodą władz - a "pontoniarze", "turyści Łukaszenki" i inna swołocz próbująca się NIELEGALNIE przedostać na teren Polski i innych krajów UE to w zdecydowanej większości młodzi mężczyźni, którzy są nastawieni roszczeniowo, chcą pozostać na stałe i - jeśli tylko mają ku temu możliwość - sprowadzić resztę swoich rodzin. Nie mówiąc już o tym, że mają w tzw. głębokim poważaniu miejscową kulturę i normy prawne - tworzą własne getta, w których wprowadzają reguły oparte o prawo szariatu.

15 czerwca, 21:44, zb:

Co ty tłumaczysz thebilowi dla którego historia w szkole była be. Przecież oni dalej rzucają kamieniami w dinozaury.

Akurat antyPiS chyba nie jest theBillem. Owszem, jest zaślepiony nienawiścią do obecnej koalicji - ale (o ile dobrze pamiętam inne wypowiedzi) niegłupi.

z
zb
15 czerwca, 15:31, 69:

Prosty test czy chce być w Polsce. Dać mu schaboszczaka i setkę wódki oraz pokropić wodą święconą i zapowiedzieć przymusowy chrzest. Gwarantowane że 99,9% nie zechce.

15 czerwca, 15:51, antyPiS:

W 1942r na terenie Persji (Iranu) znalazło się ok 110 tys Polaków, ewakuowanych z ZSRR. Wyobraź sobie, że nikt im nie kazał przechodzić na islam, obrzezać się, zakazywać czy nakazywać jedzenia jakiś potraw. Masz pojęcie? Nawet kaplice mieli! Na terenie islamskiego Iranu, mało - w samym Teheranie! W latach 1948-1960 do Polski z Grecji ewakuowano 13,5 dorosłych i łącznie blisko 4 tys. dzieci. Po tzw puczu czarnych pułkowników do Polski przyjechała druga fala uchodźców. I co? Można było?

15 czerwca, 16:18, Hamlet:

Po pierwsze - nie te realia były wtedy w Iranie co teraz. Po drugie - Polacy byli pod nadzorem Wielkiej Brytanii i Persja nie płaciła Polakom zasiłków.

15 czerwca, 18:37, antyPiS:

A Grecy? Przecież za nich nikt nie płacił! Kiedyś Iran był zupełnie innym krajem to akurat wiem. Co nie zmienia postaci rzeczy, że Persowie Polaków przyjęli oraz - to ważne - Polacy zachowywali się normalnie. Nikt nie udowadniał swej wyższości.

15 czerwca, 21:39, pan Szczota:

Polacy byli w Iranie tylko tymczasowo i dostali się tam za zgodą władz - a "pontoniarze", "turyści Łukaszenki" i inna swołocz próbująca się NIELEGALNIE przedostać na teren Polski i innych krajów UE to w zdecydowanej większości młodzi mężczyźni, którzy są nastawieni roszczeniowo, chcą pozostać na stałe i - jeśli tylko mają ku temu możliwość - sprowadzić resztę swoich rodzin. Nie mówiąc już o tym, że mają w tzw. głębokim poważaniu miejscową kulturę i normy prawne - tworzą własne getta, w których wprowadzają reguły oparte o prawo szariatu.

Co ty tłumaczysz thebilowi dla którego historia w szkole była be. Przecież oni dalej rzucają kamieniami w dinozaury.

Wróć na i.pl Portal i.pl