Zakaz przemieszczania się jeszcze przed świętami Bożego Narodzenia? Rzecznik rządu odpowiada

OPRAC.:
Maciej Badowski
Maciej Badowski
- Jestem przekonany, że te obostrzenia, które teraz wprowadzamy spowodują, że liczba zakażeń się zmniejszy- tłumaczył rzecznik rządu.
- Jestem przekonany, że te obostrzenia, które teraz wprowadzamy spowodują, że liczba zakażeń się zmniejszy- tłumaczył rzecznik rządu. Przemyslaw Swiderski/ Polska Press
- Jeżeli chodzi o kwestie związane z ograniczeniem przemieszczania się, to przed świętami nie spodziewałbym się ich - powiedział w sobotę rano w Radiu Zet rzecznik rządu Piotr Müller. Jednocześnie dodał, że "epidemia rozwija się w sposób bardzo dynamiczny", dlatego jego zdaniem nie można wykluczać dodatkowych obostrzeń.

W sobotę w Radiu Zet Müller pytany był o to, czy jeszcze przed świętami Bożego Narodzenia mogą zostać wprowadzone restrykcje dotyczące przemieszczania się. - Jeżeli chodzi o kwestie związane z przemieszczaniem się, to takich decyzji przed świętami bym się nie spodziewał - odpowiedział.

Jednocześnie dodał, że "epidemia rozwija się w sposób bardzo dynamiczny, niezależnie od czasu". - W związku z tym żadnych dodatkowych obostrzeń nie możemy wykluczać - dodał. - Jeżeli chodzi o okres świąteczny, to zmian w aktualnym rozporządzeniu do 27 grudnia nie będzie - zapowiedział.

Jak tłumaczył wprowadzenie ewentualnych, dodatkowych obostrzeń dotyczących przemieszczania się podyktowany byłoby niewydolnością służby zdrowia ze względu na utrzymujący się wysoki wskaźnik zachorowań. - Takie obostrzenia mogłyby dotyczyć przemieszczania się, podobnie jak to ma miejsce w innych krajach, na przykład we Włoszech między regionami nie można się przemieszczać poza ściśle określonymi celami- tłumaczył.

- Jestem przekonany, że te obostrzenia, które teraz wprowadzamy - one są łagodniejsze niż w krajach Europy Zachodniej - spowodują, że liczba zakażeń się zmniejszy. Żeby zmniejszyła się też liczba osób, które umierają - dodał.

Rzecznik rządu zapowiedział, że jeszcze w sobotę lub w niedzielę opublikowane zostanie rozporządzenie w sprawie obostrzeń, które będą obowiązywały od 28 grudnia do 17 stycznia.

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 26

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

d
dziad

MORAWIECKI I DUDA zachowanie mają jak dzieci z piaskownicy , gówniarzeria,.

Bo sorry jak z 1 listopada było. Decyzja o zamknięciu cmentarzy ok 16-17 zapadła poprzedniego dnia . Dziś znowu czytam że dzieci z piaskownicy PLANUJĄ .

Ja też PLANUJĘ drogie dzieci . I nie wiem co będzie w WIGILIE . Czy totalny zakaz przemieszczania od 18 do 6 rano w poniedziałek po świętach . Czy na Pasterkę wstęp bez ograniczeń.

Proponuję tym władcom PIASKOWNICY by w poniedziałek WYDALI DECYZJE .

Jak z Wigilią , a poza tym jako 60 latek PLUS . Panie Morawiecki ja nie mogę w SYLWESTRA pić wódki , zapijać szampanem i zagryzać kaszanka czy salcesonem o 19 do 6 rano i szwagier też . Czy nie mozna już ok 1 w Nowy Rok zrobić do 3 tegoż Dnia GODZIN DLA 60 , KOBIET .

Rząd ogłosił ferie , ale dzieci od 8 do 16 nie mogą wychodzić z domu bez dorosłych opieki . Ja z żoną mam 5 wnuków , proszę o TALON na odzież ocieplaną jak jak tyle godzin mam być na nartach , sankach łyżwach . A może zamkniete restauracje będą wydawać ciepłe posiłki dziadkom i babciom . Bo rodzice raczej 2 tygodni urlopu nie otrzymają .

Morawicki , życie to nie jest BANK , pan się pogubiłeś .

G
Gość

https://nczas.com/2020/12/19/dr-bodnar-gdyby-mnie-posluchano-to-w-ciagu-miesiaca-pandemia-zostalaby-opanowana/?fbclid=IwAR2dYNdxdyFIgSXpL5updkt-qZjrYs5BIAkqrvokhJ8aFNjrWFDlhPsiXgA

B
Bolesław Kowalski
19 grudnia, 17:21, gość:

Zakaz przemieszczania się jest niezgodny z konstytucją. Mogą sobie nim tyłek podetrzeć.

https://www.onet.pl/informacje/onetwiadomosci/koronawirus-marek-chmaj-godzina-policyjna-jest-niezgodna-z-konstytucja/bljeee7,79cfc278

19 grudnia, 17:31, Bolesław Kowalski:

Tak, to tylko zalecenie, bo nasz system prawny nie pozwala na zakaz poza stanem nadzwyczajnym, ale może jednak warto się do tego rozporządzenia zastosować. Na pewno pomoże to ograniczyć rozprzestrzenianie się wirusów i przyspieszy powrót do normalności. Gdyby była możliwość zamknąć wszystkich ludzi w domach na trzy tygodnie, to po epidemii nie byłoby już śladu. Tego się jednak zrobić nie da, więc zróbmy co możemy, tak od siebie.

19 grudnia, 18:37, Qu:

ales ty glupi...idz do okulisty to zobaczysz ze pomimo niezwyklych staran ten wirus jest wszedzie i jesli wierzyc doniesieniom to pojawiaja sie kolejne mutacje...a to oznacza jedno - te dzialania nie sa w stanie niczemu zapobiec

Mam szacunek wielu osób i są to ludzie wysoko wykształceni, a przynajmniej potrafiący poprawnie pisać w polskim języku. Tak więc Twoja opinia, mówiąca o mojej głupocie, nie jest dla mnie wiążąca.

Wirus SARS-CoV2 mutuje jak wiele wirusów z długim RNA, ale według naukowców obecnie wykryte mutacje nie powinny mieć szczególnego wpływu ani na przebieg choroby, ani na skuteczność szczepionki.

Czy wirus jest wszędzie? Tego nie wiemy, ale większość osób testowanych, z objawami podobnymi do Covid, jednak go nie ma. Czy jest bardzo szkodliwy? Ja i moja rodzina przeszliśmy Covid jak dwudniowe, lekkie przeziębienie. Tak samo, jak wielu znajomych, ale znam osoby, które czuły się gorzej. Tak więc nie chcę oceniać.

G
Gość
19 grudnia, 17:21, gość:

Zakaz przemieszczania się jest niezgodny z konstytucją. Mogą sobie nim tyłek podetrzeć.

https://www.onet.pl/informacje/onetwiadomosci/koronawirus-marek-chmaj-godzina-policyjna-jest-niezgodna-z-konstytucja/bljeee7,79cfc278

19 grudnia, 17:31, Bolesław Kowalski:

Tak, to tylko zalecenie, bo nasz system prawny nie pozwala na zakaz poza stanem nadzwyczajnym, ale może jednak warto się do tego rozporządzenia zastosować. Na pewno pomoże to ograniczyć rozprzestrzenianie się wirusów i przyspieszy powrót do normalności. Gdyby była możliwość zamknąć wszystkich ludzi w domach na trzy tygodnie, to po epidemii nie byłoby już śladu. Tego się jednak zrobić nie da, więc zróbmy co możemy, tak od siebie.

19 grudnia, 22:38, gość:

Nie warto oddać wolności. Te , autentycznie, brak mi słów dostatecznie obelżywych, już oficjalnie chcą zrobić państwo autorytarne. Wydają przepisy sprzeczne z konstytucją tak jawnie, że bardziej już nie można. Zapominają się w swoim szaleństwie.

Główna księga wiary obowiązującej w naszym kraju mówi

" będzie się spieszył bo wie, że mało mu już czasu zostało".

Nadzieją dla uciemiężonych w obecnej chwili narodów jest Apokalipsa, z greckiego "objawienie, zdjęcie zasłony".

Ludzie zrozumieją co tak naprawdę dzieje się na świecie.

Z kolei odpowiedzialni za obecny stan rzeczy czasem mówią tak

"gdy ludzkość dowie się za co jesteśmy odpowiedzialni nie będzie miejsca na ziemi gdzie moglibyśmy się schować".

G
Gość

Jak mówi poseł Braun "stan wojenny de facto ale nie de jure"...

J
Jurek

a czy ten młodzian rzecznik/niedorzecznik zna zapisy obowiązującej wciąż Konstytucji RP, która gwarantuje każdemu z nas swobodę przemieszczania sie na terytorium Polski?...

g
gość
19 grudnia, 17:21, gość:

Zakaz przemieszczania się jest niezgodny z konstytucją. Mogą sobie nim tyłek podetrzeć.

https://www.onet.pl/informacje/onetwiadomosci/koronawirus-marek-chmaj-godzina-policyjna-jest-niezgodna-z-konstytucja/bljeee7,79cfc278

19 grudnia, 17:31, Bolesław Kowalski:

Tak, to tylko zalecenie, bo nasz system prawny nie pozwala na zakaz poza stanem nadzwyczajnym, ale może jednak warto się do tego rozporządzenia zastosować. Na pewno pomoże to ograniczyć rozprzestrzenianie się wirusów i przyspieszy powrót do normalności. Gdyby była możliwość zamknąć wszystkich ludzi w domach na trzy tygodnie, to po epidemii nie byłoby już śladu. Tego się jednak zrobić nie da, więc zróbmy co możemy, tak od siebie.

Nie warto oddać wolności. Te , autentycznie, brak mi słów dostatecznie obelżywych, już oficjalnie chcą zrobić państwo autorytarne. Wydają przepisy sprzeczne z konstytucją tak jawnie, że bardziej już nie można. Zapominają się w swoim szaleństwie.

K
Kaz
19 grudnia, 21:14, Kleopatra:

Dlaczego moja córka z mężem, mający czworo dzieci nie mogą do mnie przyjechać (mieszkają w 2-pokojowym mieszkaniu), bo więcej niż 5 osób, ale ja do nich (z mężem) mogę,?! A mam dom jednorodzinny i było by u nas znacznie wygodniej obchodzić Wigilię?!

idzie pomor niesamowity ,mutacje sie robia szczepionka nie zatrybi

G
Gość
19 grudnia, 17:21, gość:

Zakaz przemieszczania się jest niezgodny z konstytucją. Mogą sobie nim tyłek podetrzeć.

https://www.onet.pl/informacje/onetwiadomosci/koronawirus-marek-chmaj-godzina-policyjna-jest-niezgodna-z-konstytucja/bljeee7,79cfc278

19 grudnia, 17:31, Bolesław Kowalski:

Tak, to tylko zalecenie, bo nasz system prawny nie pozwala na zakaz poza stanem nadzwyczajnym, ale może jednak warto się do tego rozporządzenia zastosować. Na pewno pomoże to ograniczyć rozprzestrzenianie się wirusów i przyspieszy powrót do normalności. Gdyby była możliwość zamknąć wszystkich ludzi w domach na trzy tygodnie, to po epidemii nie byłoby już śladu. Tego się jednak zrobić nie da, więc zróbmy co możemy, tak od siebie.

19 grudnia, 18:37, Qu:

ales ty glupi...idz do okulisty to zobaczysz ze pomimo niezwyklych staran ten wirus jest wszedzie i jesli wierzyc doniesieniom to pojawiaja sie kolejne mutacje...a to oznacza jedno - te dzialania nie sa w stanie niczemu zapobiec

Ludzie zrozumcie w końcu że to jest stara poczciwe grypa, w każdym roku inaczej się ją przechodzi. !!!!

G
Gość
19 grudnia, 21:14, Kleopatra:

Dlaczego moja córka z mężem, mający czworo dzieci nie mogą do mnie przyjechać (mieszkają w 2-pokojowym mieszkaniu), bo więcej niż 5 osób, ale ja do nich (z mężem) mogę,?! A mam dom jednorodzinny i było by u nas znacznie wygodniej obchodzić Wigilię?!

Mogę nikt tego nie sprawdzi, włącz myślenie, nie daj się..

G
Gość
19 grudnia, 17:26, gość:

Zakaz przemieszczania się jest niezgodny z konstytucją. Mogą sobie nim tyłek podetrzeć. Policjantom próbującym egzekwować ten bezprawny przepis pragnę uświadomić, że mogą zostać pozwani i w konsekwencji stracić większość wypłaty na czas procesu, a potem stracić pracę i emeryturę.

https://www.onet.pl/informacje/onetwiadomosci/koronawirus-marek-chmaj-godzina-policyjna-jest-niezgodna-z-konstytucja/bljeee7,79cfc278

19 grudnia, 21:17, Kleopatra:

W sadzie raczej wygrasz. Ale czy warto łazić do sądu?!

Warto żeby udowodnić imbecylom że nie mają prawa nawet zapytać gdzie ktoś idzie..

K
Kleopatra
19 grudnia, 17:26, gość:

Zakaz przemieszczania się jest niezgodny z konstytucją. Mogą sobie nim tyłek podetrzeć. Policjantom próbującym egzekwować ten bezprawny przepis pragnę uświadomić, że mogą zostać pozwani i w konsekwencji stracić większość wypłaty na czas procesu, a potem stracić pracę i emeryturę.

https://www.onet.pl/informacje/onetwiadomosci/koronawirus-marek-chmaj-godzina-policyjna-jest-niezgodna-z-konstytucja/bljeee7,79cfc278

W sadzie raczej wygrasz. Ale czy warto łazić do sądu?!

K
Kleopatra

Dlaczego moja córka z mężem, mający czworo dzieci nie mogą do mnie przyjechać (mieszkają w 2-pokojowym mieszkaniu), bo więcej niż 5 osób, ale ja do nich (z mężem) mogę,?! A mam dom jednorodzinny i było by u nas znacznie wygodniej obchodzić Wigilię?!

Q
Qu
19 grudnia, 17:21, gość:

Zakaz przemieszczania się jest niezgodny z konstytucją. Mogą sobie nim tyłek podetrzeć.

https://www.onet.pl/informacje/onetwiadomosci/koronawirus-marek-chmaj-godzina-policyjna-jest-niezgodna-z-konstytucja/bljeee7,79cfc278

19 grudnia, 17:31, Bolesław Kowalski:

Tak, to tylko zalecenie, bo nasz system prawny nie pozwala na zakaz poza stanem nadzwyczajnym, ale może jednak warto się do tego rozporządzenia zastosować. Na pewno pomoże to ograniczyć rozprzestrzenianie się wirusów i przyspieszy powrót do normalności. Gdyby była możliwość zamknąć wszystkich ludzi w domach na trzy tygodnie, to po epidemii nie byłoby już śladu. Tego się jednak zrobić nie da, więc zróbmy co możemy, tak od siebie.

ales ty glupi...idz do okulisty to zobaczysz ze pomimo niezwyklych staran ten wirus jest wszedzie i jesli wierzyc doniesieniom to pojawiaja sie kolejne mutacje...a to oznacza jedno - te dzialania nie sa w stanie niczemu zapobiec

G
Gość

PISowskie media

Wróć na i.pl Portal i.pl