Mistrz Podwórka Tymoteusz: Snowboard jest dla mnie na pierwszym miejscu

redakcja
Wideo
od 16 lat
Tymoteusz Szot ma 13 lat i uwielbia snowboard. I choć pochodzi z Krakowa, gdzie nie ma stoków narciarskich, w każdy niemal zimowy weekend stara się jeździć na desce. Uwielbia freestyle i konkurencję big air, ale i szybka jazda na desce jest dla niego fascynująca. Dlatego spotkanie z najszybszym snowboardzistą świata – Oskarem Kwiatkowskim – było dla niego nie lada atrakcją.

Tymek swoją przygodę z białym szaleństwem zaczął od nart. Szybko jednak przekonał się, że to snowboard jest jego prawdziwą pasją. Pierwszy raz zjechał na desce w wieku 8 lat, a od dwóch lat zajmuje się tą dyscypliną na poważnie. - Snowboard jest dużo bardziej interesujący niż narty. Urzekło mnie, że można na desce robić ciekawe tricki. To jest dla mnie fajne – mówi Tymek.

Choć trenuje głównie w konkurencji big air i slopstyle, lubi także śmigać na desce z prędkością. Jest członkiem klubu AZS AWF Katowice i startuje w zawodach. Jego największym osiągnięciem jak dotąd było zajęcie piątego miejsca w Olimpiadzie Młodzieży w konkurencji big air i ósme w konkurencji slopstyle. Jak mówi, snowboard dla niego jest na pierwszym miejscu. - Może uda się kiedyś dostać na Puchar Europy czy Świata Bardzo bym chciał – mówi.

Spotkanie z Oskarem Kwiatkowskim, mistrzem świata w snowboardowym slalomie gigancie było dla Tymka wielkim wydarzeniem. Panowie odbyli wspólny trening na stoku narciarskim Suche na Podhalu. Tymek razem z najszybszym snowboardzistą świata wspólnie jeździł po slalomie, na którym w tym samym czasie trenowała polska kadra w snowboardzie. Oskar udzielał Tymkowi praktycznych rad, opowiadał o swoim procesie treningowym, wyjazdach szkoleniowych, radził ws. sprzętu. A na koniec panowie umówili się na wspólny trening na mountain boardzie – letniej pasji Tymka. Tym razem to 13-latek będzie mógł wcielić się w trenera i szkolić snowboardowego mistrza świata.

"Żeby zostać mistrzem świata, trzeba najpierw zostać mistrzem podwórka”

- PKN ORLEN jest największym sponsorem polskiego sportu, zarówno tego na poziomie zawodowym, jak i amatorskim, ale także angażuje się w rozwoju młodych talentów. W sposób systemowy wspieramy sport dzieci i młodzieży, zapewniając młodym talentom odpowiednie warunki rozwoju. W 2021 roku, uwzględniając działania LOTOSu, taką pomocą zostało objętych ponad 62 tys. młodych adeptów różnych dyscyplin. Wśród nich były te najbardziej popularne, takie jak piłka nożna, lekkoatletyka czy siatkówka, ale także judo, kolarstwo czy żeglarstwo. Nasza najnowsza inicjatywa, realizowana wspólnie z mistrzami świata polskiego sportu, stwarza młodym ludziom możliwości rozwijania ich talentów i spełniania marzeń. To nie tylko realizacja naszej strategii sponsoringu sportowego, ale też praktyczne wcielenie w życie zasad Społecznej Odpowiedzialności Biznesu – powiedziała Agata Pniewska, Dyrektor Biura Marketingu Sportowego, Sponsoringu i Eventów.- PKN ORLEN jest największym sponsorem polskiego sportu, zarówno tego na poziomie zawodowym, jak i amatorskim, ale także angażuje się w rozwoju młodych talentów. W sposób systemowy wspieramy sport dzieci i młodzieży, zapewniając młodym talentom odpowiednie warunki rozwoju. W 2021 roku, uwzględniając działania LOTOSu, taką pomocą zostało objętych ponad 62 tys. młodych adeptów różnych dyscyplin. Wśród nich były te najbardziej popularne, takie jak piłka nożna, lekkoatletyka czy siatkówka, ale także judo, kolarstwo czy żeglarstwo. Nasza najnowsza inicjatywa, realizowana wspólnie z mistrzami świata polskiego sportu, stwarza młodym ludziom możliwości rozwijania ich talentów i spełniania marzeń. To nie tylko realizacja naszej strategii sponsoringu sportowego, ale też praktyczne wcielenie w życie zasad Społecznej Odpowiedzialności Biznesu – powiedziała Agata Pniewska, Dyrektor Biura Marketingu Sportowego, Sponsoringu i Eventów.

W specjalnym spocie wideo i w materiałach promujących konkurs zobaczyliśmy wybitnych polskich mistrzów świata ze sportowej Grupy ORLEN: Bartosza Zmarzlika, Pawła Fajdka i Bartosza Kurka, którzy zaangażowali się w ogólnopolską akcję poszukiwania przyszłych mistrzów świata na polskich podwórkach. Za realizację kampanii odpowiadała agencja Heart&Brain. Materiały promocyjne są dostępne w Internecie, mediach społecznościowych, w prasie i TV.

Grupa ORLEN jest sponsorem Polskiego Komitetu Olimpijskiego, Polskiego Komitetu Paraolimpijskigo, Polskiego Związku Piłki Siatkowej, Polskiego Związku Lekkiej Atletyki, Polskiego Związku Koszykówki oraz sponsorem ponad 70 klubów sportowych w całej Polsce. Po sfinalizowaniu fuzji z LOTOSEM, PKN ORLEN jest również sponsorem: Reprezentacji Narodowej w piłce nożnej, Polskiego Związku Narciarskiego i Polskiego Związku Tenisa. Flagowym projektem Koncernu jest sponsoring tytularny zespołu Alfa Romeo F1 Team ORLEN oraz wsparcie naszego ambasadora i jedynego polskiego kierowcy w historii Formuły 1, Roberta Kubicy.




PARTNERZY KONKURSU



Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na i.pl Portal i.pl