Prezydent Płocka wprowadza zmiany. Nowe wydziały i zwolnienia dyrektorów w Urzędzie Miasta

Damian Kazak
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjne Damian Kazak
Urząd Miasta zaprezentował w czwartek nowy regulamin organizacyjny, który ujawnia jaką wizję funkcjonowania ratusza ma nowy prezydent miasta. W związku ze zmianą struktury organizacyjnej prezydent zwolnił dziesięciu ratuszowych dyrektorów.

W trakcie kampanii wyborczej Andrzej Nowakowski zapowiadał, że nie będzie żadnych czystek kadrowych... A jednak są, i to bardzo poważne.

Po czwartkowej publikacji nowego regulaminu w Urzędzie Miasta, który ma zapewniać podporządkowanie ratusza do wizji włodarza, prezydent zwolnił wielu dyrektorów i kierowników z płockich wydziałów. Jest to spowodowane przede wszystkim likwidacją niektórych miejskich komórek.

Co nowego?

W Urzędzie Miasta pojawią się nowe stanowiska: pełnomocnika ds. wolontariatu oraz pełnomocnika ds. pozyskiwania funduszy europejskich.

Powstaną nowe wydziały: edukacji i kultury, a także sportu i turystyki. Biuro prasowe, wydział promocji i współpracy z zagranicą oraz oddział komunikacji społecznej zostaną połączone w wydział promocji i informacji. Z Urzędu Miasta zostanie zlikwidowane stanowisko rzecznika prasowego, a także kancelaria prezydenta.

Powstanie jeden wydział zajmujący się inwestycjami - wydział inwestycji i remontów, który ma zapobiec bałaganowi, jaki panował w tym zakresie w poprzednich kadencjach. Wtedy inwestycje realizowane były przez różne wydziały, a także podlegały różnym prezydentom. Teraz będą podlegały jednemu - Cezaremu Lewandowskiemu.

Wydział kształtowania środowiska przejmie sprawy wydziału gospodarki komunalnej, związane m.in. z ochroną środowiska i odpadami.

Nowy regulamin organizacyjny będzie obowiązywał od 31 stycznia.

Wróć na i.pl Portal i.pl