„Duchy Bachmutu” zabijają Rosjan. Ponad 500 ofiar snajperów

OPRAC.:
Adam Kielar
Adam Kielar
Wideo
od 16 lat
– Nazywają nas „Duchami Bachmutu”, jest nas około 20, od pół roku działamy na obrzeżach Bachmutu, atakujemy nocą; do tej pory zlikwidowaliśmy 524 Rosjan - opowiada „Duch”, dowódca pododdziału ukraińskich snajperów, w reportażu opublikowanym w poniedziałek przez serwis BBC.
Ukraińscy snajperzy z grupy „Duchy Bachmutu” mają ponad 500 ofiar na koncie. Zdjęcie ilustracyjne.
Ukraińscy snajperzy z grupy „Duchy Bachmutu” mają ponad 500 ofiar na koncie. Zdjęcie ilustracyjne. mil.gov.ua

Snajperzy „Duchy Bachmutu”

Artyleria zawsze wywołuje strach u ludzi, ale przed artylerią możesz się ukryć, przed snajperem nie – mówi „Duch” w położonej na obrzeżach Bachmutu bazie swojego pododdziału, która znajduje się już w zasięgu rosyjskich dział.

– „Duch” to mój pseudonim bojowy, gdy zaczęliśmy siać postrach w Bachmucie, zostaliśmy nazwani „Duchami Bachmutu” – wyjaśnia.

Na pytanie, ilu Rosjan zabili jego żołnierze odpowiada: „jest potwierdzona liczba - 524, z czego ja 76”. Dodaje, że każde trafienie jest rejestrowane przez przyrządy celownicze, a ofiarami często padają „cele o dużej wartości”.

– To nie jest powód do dumy, ale nie zabijamy ludzi, niszczymy wrogów – zaznacza z kolei jeden ze snajperów, Kuzia.

Ukraińscy snajperzy polują na Rosjan

Mężczyzna przed wojną pracował w fabryce i twierdzi, że nigdy nie lubił broni, ale po rosyjskiej inwazji został zmuszony do tego, by za nią chwycić.

– Każda misja jest niebezpieczna, kiedy popełnimy błąd, wróg może nas trafić (...), oczywiście, że się boję, tylko głupiec by się nie bał – mówi Kuzia, szykując się do nocnej operacji ze swoim obserwatorem Tarasem.

Mężczyźni są podwożeni samochodem opancerzonym w pobliże swojej pozycji, szybko wysadzani, po siedmiu godzinach auto po nich wraca.

Jeden strzał, jeden cel – relacjonuje po powrocie Kuzia, pokazując nagranie z celownika. To był strzelec rosyjskiego karabinu maszynowego, który atakował ukraińskie pododdziały w pobliżu frontu – dodaje.

Rola snajperów na wojnie

– Nasza praca jest ważna, to mały pododdział, nie wygramy wojny, nie odbijemy nawet Bachmutu, ale wywieramy presję psychologiczną na wroga, bo polujemy na pojedynczych żołnierzy, niesłyszani, z miejsca którego nie widać – podkreśla „Duch”.

Zaznacza, że w ciągu pół roku kilku z jego żołnierzy, w tym on sam, zostało rannych, ale żaden z nich nie zginął.

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Portal i.pl codziennie. Obserwuj i.pl!

Źródło:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 38

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

J
Jan Podolsky
Brednie , obliczone na naiwne ofiary polskojęzycznej propagandy . To głupsze od bajeczek o grupie Wagnera . Ta nienawiść siana do innego narodu w imię ochrony sotni krwawych morderców . Rosjanie chociaż w części mają broń . Mordowani mieszkańcy polskich wsi i miasteczek NIE .
J
Jan Borowy
~P543 pisze: "Ja nie trawię szkodników pokroju Tuska i jego anturażu. Czuję się Polakiem i patriotą. Będę bronił polskiej Racji Stanu tak jak moi przodkowie. Znam wielu błądzących, którzy w oPOozycji widzą swoją drogę. No cóż, czas weryfikuje poglądy i stanowiska. Póki co żaden rząd nie reprezentował interesów Polski i Polaków lepiej od Zjednoczonej Prawicy. Nie ma innej alternatywy dla Polski. Ekipa Tuska się zbłaźniła i ośmieszyła Polskę, współczesne pseudoelity pokroju Thun, Hołowni, Biedronia czy aparatczyków PO KO też są niewypałami."

O czym ty piszesz? Mój post dotyczył swoistej narracji i stosowanych w propagandzie określeń. Zabicie człowieka nie jest "wyeliminowaniem obiektu" ale zabiciem człowieka, pozbawieniem kogoś życia. Czy jest tego konieczność, czy to usprawiedliwione czy nie to inna kwestia. Propaganda usprawiedliwia argumentami o "wyższej konieczności", bellum iustum nie tyle samo zabijanie ale odczłowieczaniem ofiar. LUDŹMI są NASZE ofiary, w dodatku oni są polegli. Po stronie przeciwnika zabici nie są ludźmi, zostali wyeliminowani w imię wyższych racji.

Co do tego ma PiS, jakaś tam prawica, Tusk, PO? Jeszcze jesteś gotów nazwać mnie zwolennikiem PO. To prawo Godwina w nowej wersji. Jeżeli dobrze zrozumiałem to post sprzeciwiający się antyludzkiej apoteozie wojny jest antyPiSowską narracją, popieraniem Tuska i PO. A tak - po za tym - wszystko w porządku?
P
P543
31 lipca, 12:13, Jan Borowy:

Wojna odczłowiecza a propaganda prowojenna odczłowiecza podwójnie. Ale to się udziela. Rosjanie nie zabijają ludzi. Eliminują cele. Ale o to ma pretensje m.in. polska propaganda. Będą musiały minąć lata, kilka pokoleń aby obie strony widziały w sobie ludzi.

31 lipca, 12:35, P543:

Jeśli dzieci i cywile to cele to tylko ,,gratulować,, logiki. To zbrodnia w czystej postaci. Więc zanim znów coś wyskrobiesz, zastanów się.

31 lipca, 12:59, Jan Borowy:

Masz rację. ale pretensje kierujesz pod niewłaściwym adresem. Niedawno na Moskwę spadło kilka dronów. Zadały śmierć ale przecież nie żołnierzom. Czy polskie media darły [wulgaryzm] o "zbrodniczych atakach"? Odwrotnie - terror wobec ludności cywilnej uznały za sprawiedliwy. Także - rada za radę - zastanów się, czy oburzysz się na właściwe osoby.

31 lipca, 13:21, P543:

Ofiary cywilne w Moskwie to wypadek przy pracy w odróżnieniu od działań Rosji w Ukrainie. Rosja atakuje głównie cywilów i cele cywilne. Porównywanie działań obu stron jest wręcz nieprzyzwoitoscią. Ukraińcy się bronią i wyzwalają swoją ziemię. Musisz się tedy wyrażać precyzyjniej aby nie dochodziło do faux pais.

31 lipca, 13:43, Jan Borowy:

Widać wyraźnie, że środki masowego ogłupiania wykonały swa pracę i przekonały do swych chorych, pokrętnych racji przynajmniej jednego czytelnika portalu. W czasie Wojny Brytyjczycy i Niemcy wzajemnie okładali się bombami i z najbardziej zagrożonych miast ewakuowano zbędną dla obronności ludność, zwłaszcza dzieci. Czy cię nie zastanowiło, dlaczego Ukraińcy nie ewakuują dzieci i kobiet z atakowanych rejonów? Dlaczego media epatują światową opinię publiczną liczbą ofiar cywilnych ukrywając straty wśród żołnierzy? Przypomnę, jak kilka miesięcy temu świat zaszokowano uderzeniem rakiety w blok mieszkalny. Szybko okazało się, że to była własna rakieta Ukraińców ale o tym już "zapomniano" poinformować. Sugerowałbym mniej epatować się doniesieniami z walki, mniej ulegać propagandzie a zwł podziałowi na "dobrą" czyli sprawiedliwą wojnę i wojnę niesprawiedliwą. Sugerowałbym przeczytać znany wiersz Tuwima „Do prostego człowieka”. A zwłaszcza zacząć samodzielnie myśleć.

Jeżeli rodziców zabito to kto ma ewakuować te dzieci?! Administracja na terenach okupowanych nie istnieje. W twojej pokrętnej logice emanuje sofistyka. Nie mam litości dla agresora. Ukraińcy żołnierze od czasów carskich stanowili trzon armii. Rosjanie o tym zdaje się zapomnieli. Widzę że masz swój świat i swoje indywidualne credo życiowe. Masz do tego prawo. Ja nie trawię szkodników pokroju Tuska i jego anturażu. Czuję się Polakiem i patriotą. Będę bronił polskiej Racji Stanu tak jak moi przodkowie. Znam wielu błądzących, którzy w oPOozycji widzą swoją drogę. No cóż, czas weryfikuje poglądy i stanowiska. Póki co żaden rząd nie reprezentował interesów Polski i Polaków lepiej od Zjednoczonej Prawicy. Nie ma innej alternatywy dla Polski. Ekipa Tuska się zbłaźniła i ośmieszyła Polskę, współczesne pseudoelity pokroju Thun, Hołowni, Biedronia czy aparatczyków PO KO też są niewypałami.

J
Jan Borowy
31 lipca, 12:13, Jan Borowy:

Wojna odczłowiecza a propaganda prowojenna odczłowiecza podwójnie. Ale to się udziela. Rosjanie nie zabijają ludzi. Eliminują cele. Ale o to ma pretensje m.in. polska propaganda. Będą musiały minąć lata, kilka pokoleń aby obie strony widziały w sobie ludzi.

31 lipca, 12:35, P543:

Jeśli dzieci i cywile to cele to tylko ,,gratulować,, logiki. To zbrodnia w czystej postaci. Więc zanim znów coś wyskrobiesz, zastanów się.

31 lipca, 12:59, Jan Borowy:

Masz rację. ale pretensje kierujesz pod niewłaściwym adresem. Niedawno na Moskwę spadło kilka dronów. Zadały śmierć ale przecież nie żołnierzom. Czy polskie media darły [wulgaryzm] o "zbrodniczych atakach"? Odwrotnie - terror wobec ludności cywilnej uznały za sprawiedliwy. Także - rada za radę - zastanów się, czy oburzysz się na właściwe osoby.

31 lipca, 13:21, P543:

Ofiary cywilne w Moskwie to wypadek przy pracy w odróżnieniu od działań Rosji w Ukrainie. Rosja atakuje głównie cywilów i cele cywilne. Porównywanie działań obu stron jest wręcz nieprzyzwoitoscią. Ukraińcy się bronią i wyzwalają swoją ziemię. Musisz się tedy wyrażać precyzyjniej aby nie dochodziło do faux pais.

Widać wyraźnie, że środki masowego ogłupiania wykonały swa pracę i przekonały do swych chorych, pokrętnych racji przynajmniej jednego czytelnika portalu. W czasie Wojny Brytyjczycy i Niemcy wzajemnie okładali się bombami i z najbardziej zagrożonych miast ewakuowano zbędną dla obronności ludność, zwłaszcza dzieci. Czy cię nie zastanowiło, dlaczego Ukraińcy nie ewakuują dzieci i kobiet z atakowanych rejonów? Dlaczego media epatują światową opinię publiczną liczbą ofiar cywilnych ukrywając straty wśród żołnierzy? Przypomnę, jak kilka miesięcy temu świat zaszokowano uderzeniem rakiety w blok mieszkalny. Szybko okazało się, że to była własna rakieta Ukraińców ale o tym już "zapomniano" poinformować. Sugerowałbym mniej epatować się doniesieniami z walki, mniej ulegać propagandzie a zwł podziałowi na "dobrą" czyli sprawiedliwą wojnę i wojnę niesprawiedliwą. Sugerowałbym przeczytać znany wiersz Tuwima „Do prostego człowieka”. A zwłaszcza zacząć samodzielnie myśleć.

P
P543
31 lipca, 12:13, Jan Borowy:

Wojna odczłowiecza a propaganda prowojenna odczłowiecza podwójnie. Ale to się udziela. Rosjanie nie zabijają ludzi. Eliminują cele. Ale o to ma pretensje m.in. polska propaganda. Będą musiały minąć lata, kilka pokoleń aby obie strony widziały w sobie ludzi.

31 lipca, 12:35, P543:

Jeśli dzieci i cywile to cele to tylko ,,gratulować,, logiki. To zbrodnia w czystej postaci. Więc zanim znów coś wyskrobiesz, zastanów się.

31 lipca, 12:59, Jan Borowy:

Masz rację. ale pretensje kierujesz pod niewłaściwym adresem. Niedawno na Moskwę spadło kilka dronów. Zadały śmierć ale przecież nie żołnierzom. Czy polskie media darły [wulgaryzm] o "zbrodniczych atakach"? Odwrotnie - terror wobec ludności cywilnej uznały za sprawiedliwy. Także - rada za radę - zastanów się, czy oburzysz się na właściwe osoby.

Ofiary cywilne w Moskwie to wypadek przy pracy w odróżnieniu od działań Rosji w Ukrainie. Rosja atakuje głównie cywilów i cele cywilne. Porównywanie działań obu stron jest wręcz nieprzyzwoitoscią. Ukraińcy się bronią i wyzwalają swoją ziemię. Musisz się tedy wyrażać precyzyjniej aby nie dochodziło do faux pais.

A
Antyukra
31 lipca, 11:50, Zyga:

Brawo Ukraińcy, zuchy to mało powiedziane .

Won do Odessy kredyciorzu

l
lp
31 lipca, 12:13, Jan Borowy:

Wojna odczłowiecza a propaganda prowojenna odczłowiecza podwójnie. Ale to się udziela. Rosjanie nie zabijają ludzi. Eliminują cele. Ale o to ma pretensje m.in. polska propaganda. Będą musiały minąć lata, kilka pokoleń aby obie strony widziały w sobie ludzi.

31 lipca, 12:35, P543:

Jeśli dzieci i cywile to cele to tylko ,,gratulować,, logiki. To zbrodnia w czystej postaci. Więc zanim znów coś wyskrobiesz, zastanów się.

31 lipca, 12:59, Jan Borowy:

Masz rację. ale pretensje kierujesz pod niewłaściwym adresem. Niedawno na Moskwę spadło kilka dronów. Zadały śmierć ale przecież nie żołnierzom. Czy polskie media darły [wulgaryzm] o "zbrodniczych atakach"? Odwrotnie - terror wobec ludności cywilnej uznały za sprawiedliwy. Także - rada za radę - zastanów się, czy oburzysz się na właściwe osoby.

Od dawna wiadomo, że są nacje które mogą zabijać cywilów i jest to powszechnie akceptowane, a nawet wyczekiwane :) Tak było w Syrii, Iraku, Afganistanie, a teraz w Ukrainie - Rosji :)

J
Jan Borowy
31 lipca, 12:13, Jan Borowy:

Wojna odczłowiecza a propaganda prowojenna odczłowiecza podwójnie. Ale to się udziela. Rosjanie nie zabijają ludzi. Eliminują cele. Ale o to ma pretensje m.in. polska propaganda. Będą musiały minąć lata, kilka pokoleń aby obie strony widziały w sobie ludzi.

31 lipca, 12:35, P543:

Jeśli dzieci i cywile to cele to tylko ,,gratulować,, logiki. To zbrodnia w czystej postaci. Więc zanim znów coś wyskrobiesz, zastanów się.

Masz rację. ale pretensje kierujesz pod niewłaściwym adresem. Niedawno na Moskwę spadło kilka dronów. Zadały śmierć ale przecież nie żołnierzom. Czy polskie media darły [wulgaryzm] o "zbrodniczych atakach"? Odwrotnie - terror wobec ludności cywilnej uznały za sprawiedliwy. Także - rada za radę - zastanów się, czy oburzysz się na właściwe osoby.

J
January
31 lipca, 09:53, jеbać polaków:

W Niemczech rozpoczyna się sezon na polaków. Hans wyciąga flintę i idzie na miasto. Patrzy a tam polak wygrzebuje resztki ze śmietnika i zjada. No to Hans celuje w niego, strzela i polak pada martwy. Nagle podchodzi do Hansa Polizei i mówi: będzie mandacik 100 Euro za ten odstrzał. Hans błagającym głosem: za co, przecież właśnie rozpoczął się sezon na polaków? Na to Polizei odpowiada: zgadza się, ale zapomniałeś Hans że jak polak jest przy paśniku to strzelać nie wolno ❤️🇷🇺

31 lipca, 10:53, śmieszek:

Dobre. Nawet zabawne.

31 lipca, 11:05, P543:

Nie śmieszy cię to jak Niemcy nisko upadły?! Kiedyś najwieksza z europejskich gospodarek. Duma Europy i świata. Teraz obraz nędzy i rozpaczy.

31 lipca, 12:38, antypolski:

Niemcy są największa gospodarką Europy ty polski dеbilu.

twoj nick świadczy że jesteś ruskim trollem ze słabością do Niemców. Jest faktem niepodważalnym że gospodarka Niemiec, tak wychwalana przez oPOzycję wyraźnie hamuje. Lewacka polityka Merkel i Scholza wyraźnie ją osłabiły. Skończyły się taniutkie media z Rosji, nowe rurociągi przyjaźni do tego polityka Herzlich Willkommen. Niemcy stanęły na krawędzi zapaści. Armia w rozsypce, imigrancki rak toczący ten kraj od wewnątrz do tego odradzające się skrajne ruchy. To nie wróży nic dobrego. Stąd zamiast pluć na Polskę i Polaków cymbale spójrz trzeźwo na rzeczywistość. Obecne Niemcy to wydmuszka. Musisz się z tym pogodzić i zejść na ziemię. Dlaczego emeryci uciekają do Polski na stałe?

Tu są bezpieczni. Zrobiliście boordel u siebie i obwiniacie sąsiadów. Polska zawsze była dumnym krajem i ujadanie tobie podobnych niczego nie zmieni.

a
antypolski
31 lipca, 09:53, jеbać polaków:

W Niemczech rozpoczyna się sezon na polaków. Hans wyciąga flintę i idzie na miasto. Patrzy a tam polak wygrzebuje resztki ze śmietnika i zjada. No to Hans celuje w niego, strzela i polak pada martwy. Nagle podchodzi do Hansa Polizei i mówi: będzie mandacik 100 Euro za ten odstrzał. Hans błagającym głosem: za co, przecież właśnie rozpoczął się sezon na polaków? Na to Polizei odpowiada: zgadza się, ale zapomniałeś Hans że jak polak jest przy paśniku to strzelać nie wolno ❤️🇷🇺

31 lipca, 10:53, śmieszek:

Dobre. Nawet zabawne.

31 lipca, 11:05, P543:

Nie śmieszy cię to jak Niemcy nisko upadły?! Kiedyś najwieksza z europejskich gospodarek. Duma Europy i świata. Teraz obraz nędzy i rozpaczy.

Niemcy są największa gospodarką Europy ty polski dеbilu.

P
P543
31 lipca, 12:13, Jan Borowy:

Wojna odczłowiecza a propaganda prowojenna odczłowiecza podwójnie. Ale to się udziela. Rosjanie nie zabijają ludzi. Eliminują cele. Ale o to ma pretensje m.in. polska propaganda. Będą musiały minąć lata, kilka pokoleń aby obie strony widziały w sobie ludzi.

Jeśli dzieci i cywile to cele to tylko ,,gratulować,, logiki. To zbrodnia w czystej postaci. Więc zanim znów coś wyskrobiesz, zastanów się.

J
Jan Borowy
Wojna odczłowiecza a propaganda prowojenna odczłowiecza podwójnie. Ale to się udziela. Rosjanie nie zabijają ludzi. Eliminują cele. Ale o to ma pretensje m.in. polska propaganda. Będą musiały minąć lata, kilka pokoleń aby obie strony widziały w sobie ludzi.
V
Viadrina
31 lipca, 09:53, jеbać polaków:

W Niemczech rozpoczyna się sezon na polaków. Hans wyciąga flintę i idzie na miasto. Patrzy a tam polak wygrzebuje resztki ze śmietnika i zjada. No to Hans celuje w niego, strzela i polak pada martwy. Nagle podchodzi do Hansa Polizei i mówi: będzie mandacik 100 Euro za ten odstrzał. Hans błagającym głosem: za co, przecież właśnie rozpoczął się sezon na polaków? Na to Polizei odpowiada: zgadza się, ale zapomniałeś Hans że jak polak jest przy paśniku to strzelać nie wolno ❤️🇷🇺

31 lipca, 10:53, śmieszek:

Dobre. Nawet zabawne.

31 lipca, 11:05, P543:

Nie śmieszy cię to jak Niemcy nisko upadły?! Kiedyś najwieksza z europejskich gospodarek. Duma Europy i świata. Teraz obraz nędzy i rozpaczy.

31 lipca, 11:20, 8gwiazdek:

Niemcy nadal są największą europejską gospodarką :) Nawet mimo trudności i pyerdolenia gadzinówkarzy z polskojęzycznych g00wnomediów i sowicie opłacanych "ekonomistów" ma pisowskiej smyczy ;)

Jak ci tu tak źle synku a tam taki raj, który tak zachwalasz, to co tu jeszcze robisz promoskiewski trollu?! W Polsce nikt rozsądny nie będzie za tobą płakał a i szeregi się oczyszczą.

V
Velo
Ukraińska propaganda kwitnie na tym pseudo portalu.
Z
Zyga
Brawo Ukraińcy, zuchy to mało powiedziane .
Wróć na i.pl Portal i.pl