Przemysław Czarnek o śmierci Kamilka z Częstochowy. "Rodzina, w której się wychowywał, nie miała nic wspólnego z normalnością"

Mateusz Zbroja
Mateusz Zbroja
Wideo
od 16 lat
Na antenie Polskiego Radia 24 Przemysław Czarnek odniósł się do sprawy śmierci ośmioletniego Kamila podkreślając, że "rodzina, w której się wychowywał, nie miała nic wspólnego z normalnością". Minister edukacji i nauki odniósł się również do tematu ustawy "chrońmy dzieci, wspierajmy rodziców". - Edukacja seksualna była jest i będzie w szkołach. Mieliśmy taką edukację i obecnie też ona jest. W tym projekcie nie ma nic o edukacji seksualnej, a mowa jest o seksualizacji - powiedział Przemysław Czarnek.

Przemysław Czarnek o sprawie śmierci Kamilka. "Ta rodzina nie miała nic wspólnego z normalnością"

Minister edukacji i nauki Przemysław Czarnek na antenie Polskiego Radia 24 został zapytany o sprawę śmierci Kamilka z Częstochowy. Jak podkreślił, rodzina, w której się wychowywał, nie miała nic wspólnego z normalnością, a to, dlaczego po kontroli został on pod opieką matki i ojczyma bada obecnie prokuratura.

- Trzeba wiedzieć co się krytykuje i sprawdzić jak do tego doszło. Kamilek żył w patologicznej rodzinie. Jak to się stało, że reakcja nie była taka jak powinna, sprawdzają obecnie służby. Z protokołu wynika, że szkoła podejmowała działania zgodnie z procedurami. Rodzina ta z normalnością nie miała nic wspólnego. Jak do tego doszło, że Kamilek został zamordowany przez ojczyma, badają obecnie służby. Jeżeli będziemy prowadzić do rozbić w rodzinie, do patologii w rodzinie, to niestety do takich sytuacji może dochodzić częściej - powiedział minister edukacji i nauki.

- Żeby było jasne mam przy sobie protokół z kontroli sprzed miesiąca. Wynika z niej, że szkoła, która podlega prezydentowi miasta Częstochowy, reagowała w sposób prawidłowy. Po zgłoszeniu służby prezydenta reagowały na miejscu, dlaczego zostawiły go pod opieką matki i ojczyma? Bada to prokuratura - dodał Przemysław Czarnek.

Przemysław Czarnek o maturach i atakach na prof. Roszkowskiego

Przemysław Czarnek został również zapytany o to, jak przebiegają obecne matury oraz o ataki na autora podręcznika do przedmiotu Historia i Teraźniejszość. Podkreślił, że matury przebiegają pomyślnie, a ataki na prof. Wojciecha Roszkowskiego były bezpodstawne i haniebne.

- Do matury przystąpiło 272 tys. uczniów. Jest to sytuacja podobna do lat ubiegłych. Wszystko wskazuje również na to, że system 8+4 przygotowuje do matury lepiej niż system 6+3+3 - powiedział minister edukacji i nauki.

- Do szkoły chodzi ponad 4 mln uczniów, nie słyszę o jakichś znaczących absencjach. Ataki na prof. Roszkowskiego są autorstwa mediów i środowisk lewicowych. Potraktowali go gorzej niż komuniści - dodał w doniesieniu do ataków na prof. Roszkowskiego.

Echa haniebnych słów Barbary Engelking

Przemysław Czarnek został również zapytany o słowa, jakie w studiu Moniki Olejnik wypowiedziała Barbara Engelking. Jak podkreślił, było to szkalowanie narodu polskiego, a jako minister edukacji i nauki będzie rewidował swoje decyzje finansowe w stosunku do instytucji, które zatrudniają osoby bezpodstawnie obrażające Polskę.

- To nie był przypadek, że w studiu pani Olejnik pani Engelking w dniu, w którym czciliśmy powstańców żydowskich, wypowiedziała te słowa. To, co powiedziała, było celowe, przygotowane i nie miało żadnych podstaw naukowych. Stwierdziłem, że będę rewidował swoje decyzje finansowe w stosunku do instytucji, w której pracuje pani Engelking. Jej słowa były szkalowaniem narodu polskiego. Podkreślę, jej twierdzenia nie mają nic wspólnego z badaniami naukowymi - powiedział Czarnek na antenie Polskiego Rafia 24.

Przemysław Czarnek o lekcjach religii i ustawie "chrońmy dzieci, wspierajmy rodziców"

Minister edukacji i nauki odniósł się również do lekcji religii w szkołach i ustawie "chrońmy dzieci, wspierajmy rodziców". Jak zaznaczył na religię nadal uczęszcza wiele osób, co jest zależne od poszczególnych regionów Polski.

- Zdecydowanie więcej jest uczniów uczęszczających na religię. Wszystko zależy od regionów Polski. W centrach wielkich miast panuje moda na to, żeby nie chodzić na religię. W mediach takich jak Onet, WP, czy TVN panuje moda na obrzydzanie religii i ataki na religię - powiedział.

Odnosząc się do ustawy "chrońmy dzieci, wspierajmy rodziców" zaznaczył, że ta ustawa jest potrzebna, aby dzieci nie ulegały seksualizacji i demoralizacji ze strony środowisk lewicowych i gender.

- Edukacja seksualna była, jest i będzie w szkołach. Mieliśmy taką edukację, i obecnie też ona jest. W tym projekcie nie ma nic o edukacji seksualnej, a mowa jest o seksualizacji. Seksualizacja to jest najogólniej mówiąc demoralizacja młodych, ideologia gender. Prosimy państwa o podpisywanie tej ustawy - powiedział Przemysław Czarnek.

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Portal i.pl codziennie. Obserwuj i.pl!

Polecjaka Google News - Portal i.pl

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 35

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

A
Ala
9 maja, 11:45, Wwwww:

Tak dziennie slysze w sklepie jak rodzice wymienili dzieci na 500 .oni piweczka .wodeczka .fajeczki.a jak dzieci sie odezwą ze chca cos slodkiego lub lody .to slysze wiekszosc od mamusiek .ile na ciebie bede wydawac dostalas pare dni temu .dziekuje pis

9 maja, 12:00, zb:

Aaaa, to wg ciebie wszyscy co mają dzieci i biorą 500 to patologia i pijaki? Cóż, może to jednak ty wypadłeś w dzieciństwie z wózka na główkę.

A wszyscy znecaja sie i morduja swoje dzieci .widac malo widzisz na ulicy i na urlopach ,spoglądając na nie których rodzicòw .czytaj ze zrozumieniem .zawsze znajdą sie czarne owce .

z
zb
9 maja, 09:04, Jack:

Przemysław Czarnek to postać jednoznaczna i wyrazista. Jest właściwą osobą na właściwym miejscu w dzisiejszych czasach. Jest bezkompromisowy i odważny, czego nie można powiedzieć o większości polityków.

9 maja, 10:02, wera:

Zgadzam się.

9 maja, 10:15, Imię:

Od kiedy to bezkompromisowość to zaleta? On taki bezkompromisowy zawsze czy tylko jak mu każą? Jutro mu każą powiedzieć inaczej to będzie bronić innych wartości.

Może najpierw postaraj się zrozumieć co on mówi,a potem komentuj.

z
zb
9 maja, 11:45, Wwwww:

Tak dziennie slysze w sklepie jak rodzice wymienili dzieci na 500 .oni piweczka .wodeczka .fajeczki.a jak dzieci sie odezwą ze chca cos slodkiego lub lody .to slysze wiekszosc od mamusiek .ile na ciebie bede wydawac dostalas pare dni temu .dziekuje pis

Aaaa, to wg ciebie wszyscy co mają dzieci i biorą 500 to patologia i pijaki? Cóż, może to jednak ty wypadłeś w dzieciństwie z wózka na główkę.

W
Wwwww
Tak dziennie slysze w sklepie jak rodzice wymienili dzieci na 500 .oni piweczka .wodeczka .fajeczki.a jak dzieci sie odezwą ze chca cos slodkiego lub lody .to slysze wiekszosc od mamusiek .ile na ciebie bede wydawac dostalas pare dni temu .dziekuje pis
M
Marcinek
9 maja, 9:23, Marcinek:

Niemoralny to jest chrześcijański wszechmocny Bóg co patrzył i nic nie zrobił w obronie dzieciaka. Do du..py z takim Bogiem. Nawet jeśli rodzice mieli Boga w du..pie to nie usprawiedliwia to jego bezczynnego patrzenia na cierpienia niewinnego dziecka.

9 maja, 9:28, Obs:

Bóg nie jest magikiem i czarodziejem na każde pstryknięcie palcami.

9 maja, 9:34, Marcinek:

Jasne, co innego jak trzeba zamienić wodę w wino lub zapłodnić niepokalaną dziewicę.

9 maja, 9:40, Obs:

Zapłodnił ją najpierw zapytawszy o zgodę.Jezus uczynił mnóstwo cudów,a jeszcze więcej po swoim Wniebowstąpieniu.

Tu jest właśnie sedno tematu.Bóg dał ludziom planetę Ziemię w posiadanie.Ponadto miernikiem miłości jest wolność.W wolności przyszło zło na ludzkość.Bóg może pomagać,jeśli poprosi się Go w modlitwie.

9 maja, 9:49, Marcinek:

To czemu tego dziecka nie spytał? Na pewno potrzebował pomocy. To może wypuśćmy swoje małe dzieci nocą w miasto na wolność? Nie na tym wolność polega i takie postępowanie nie miałoby nic wspólnego z miłością.

Skoro wszechmocny tyle cudów robi to czemu poszkodował jednego dla tego dziecka. To trzeba jaśnie pana prosić bo nie pomoże jak dziecko katują????

9 maja, 10:21, Obs:

Poczytaj Biblię,to zrozumiesz naturę Boga i znajdziesz wiele odpowiedzi na Twoje pytania.Widzę,że zatrzymałeś się na 1 komunii św.w rozwoju religijnym.

Czytałem dokładnie, pełna sprzeczności wewnętrznych i z obecnym stanem wiedzy o świecie. Ale jakżeś taki mądry i znasz naturę tego tworu to proszę wyjaśnij.

O
Obs
9 maja, 9:23, Marcinek:

Niemoralny to jest chrześcijański wszechmocny Bóg co patrzył i nic nie zrobił w obronie dzieciaka. Do du..py z takim Bogiem. Nawet jeśli rodzice mieli Boga w du..pie to nie usprawiedliwia to jego bezczynnego patrzenia na cierpienia niewinnego dziecka.

9 maja, 9:28, Obs:

Bóg nie jest magikiem i czarodziejem na każde pstryknięcie palcami.

9 maja, 9:34, Marcinek:

Jasne, co innego jak trzeba zamienić wodę w wino lub zapłodnić niepokalaną dziewicę.

9 maja, 9:40, Obs:

Zapłodnił ją najpierw zapytawszy o zgodę.Jezus uczynił mnóstwo cudów,a jeszcze więcej po swoim Wniebowstąpieniu.

Tu jest właśnie sedno tematu.Bóg dał ludziom planetę Ziemię w posiadanie.Ponadto miernikiem miłości jest wolność.W wolności przyszło zło na ludzkość.Bóg może pomagać,jeśli poprosi się Go w modlitwie.

9 maja, 9:49, Marcinek:

To czemu tego dziecka nie spytał? Na pewno potrzebował pomocy. To może wypuśćmy swoje małe dzieci nocą w miasto na wolność? Nie na tym wolność polega i takie postępowanie nie miałoby nic wspólnego z miłością.

Skoro wszechmocny tyle cudów robi to czemu poszkodował jednego dla tego dziecka. To trzeba jaśnie pana prosić bo nie pomoże jak dziecko katują????

Poczytaj Biblię,to zrozumiesz naturę Boga i znajdziesz wiele odpowiedzi na Twoje pytania.Widzę,że zatrzymałeś się na 1 komunii św.w rozwoju religijnym.

P
Przeżyłem to
9 maja, 9:50, Imię:

Szkoła nie zauważyła że dziecko było maltretowane? To chyba jednorazowa akcja nie była. Niech Czarnek lepiej wytłumaczy się dlaczego podległe mu instytucje niczego nie zauważyły?

W dzieciństwie miałem podobną sytuację jak Kamil.Byłem niechcianym dzieckiem.Ojciec alkoholik,matka córka alkoholika,do tego toksyczna,apodyktyczna matka ojca,u której mieszkaliśmy.Nikt mnie nie przypalał,ale wyzwiska,przemoc psychiczna na porzadku dziennym,czasem fizyczna też była.Matka oscentacyjnie niemocno rzucała mną na łóżeczko,czasem dawała gorące mleko w butelce,brak przytulenia,kłótnie dorosłych,czasem rękoczyny.Ktoś chyba z sąsiadów doniósł gdzieś,byłem przesłuchiwany czy ktoś mnie krzywdzi.Mówiłem,że było ok.Poprostu bałem się,że mnie zabiją w domu.Ponadto kilkuletnie dziecko jest ślepo zakochane w rodzicach.Teraz z perspektywy czasu zrobiłbym inaczej,czyli powiedziałbym że mnie krzywdzą.

I
Imię
9 maja, 09:04, Jack:

Przemysław Czarnek to postać jednoznaczna i wyrazista. Jest właściwą osobą na właściwym miejscu w dzisiejszych czasach. Jest bezkompromisowy i odważny, czego nie można powiedzieć o większości polityków.

9 maja, 10:02, wera:

Zgadzam się.

Od kiedy to bezkompromisowość to zaleta? On taki bezkompromisowy zawsze czy tylko jak mu każą? Jutro mu każą powiedzieć inaczej to będzie bronić innych wartości.

I
Imię
9 maja, 9:40, Jan:

Czarnek promowales przemoc ,nawoływałes do nienawiści masz tego skutek faszysto

9 maja, 9:58, Laska:

Jan. ładnie cię dziadek wychował w duchu Wermachtu.

Naziści wytykajacy innym dziadka z Wermachtu - zabawne nawet.

A
Antypisior
9 maja, 9:18, aa:

Był kiedyś świr szefem MON-u. Myślałem, że prezes podobnego błędu nie popełni???? Jakże się myliłem, patrząc dzisiaj na; EDUKACJĘ, KRRiT... Istny Dom Wariatów, wypełniony oszustami i złodziejami.

9 maja, 9:56, Andrzej:

Zapomniałeś o Szumowiñskim co sprzedawał życie Polaków dla propagandy.

W pisie nie ma łudzi przyzwoitych oprócz kota prezesa.

K ja nie wytrzymam z tymi poje bami do jesieni , żeby ich ruskie zaczęli truć

w
wera
9 maja, 09:04, Jack:

Przemysław Czarnek to postać jednoznaczna i wyrazista. Jest właściwą osobą na właściwym miejscu w dzisiejszych czasach. Jest bezkompromisowy i odważny, czego nie można powiedzieć o większości polityków.

Zgadzam się.

M
Młody
9 maja, 9:18, aa:

Był kiedyś świr szefem MON-u. Myślałem, że prezes podobnego błędu nie popełni???? Jakże się myliłem, patrząc dzisiaj na; EDUKACJĘ, KRRiT... Istny Dom Wariatów, wypełniony oszustami i złodziejami.

9 maja, 9:56, Andrzej:

Zapomniałeś o Szumowiñskim co sprzedawał życie Polaków dla propagandy.

W pisie nie ma łudzi przyzwoitych oprócz kota prezesa.

Ruska onuco wracaj do Moskwy.

L
Laska
9 maja, 9:40, Jan:

Czarnek promowales przemoc ,nawoływałes do nienawiści masz tego skutek faszysto

Jan. ładnie cię dziadek wychował w duchu Wermachtu.

M
Monia
Rodzina w ktorej sie wychowywal byla nie normalna .zgadza sie, brak kontroli .caly system 8 letni padl .dawaliscie 500.wszystkie dodatki za darmo .gdzie dzieci liczy sie na 500 i dziennie sie to widuje .rodzice dobrze sie bawią za tè kasè,dlaczego ojciec nie dostal syna ,bo to nie katolickie .on to tylko bankomat .brawo ministrze .tyle tragedii co ostatnio ,nie slyszalam od 30 lat
C
Cool
Pytanie brzmi czy ...czarnek jest normalny?
Wróć na i.pl Portal i.pl