TIP, czyli Telefoniczna Informacja Pacjenta, jest obsługiwana przez kilkudziesięciu pracowników oddziałów wojewódzkich Narodowego Funduszu Zdrowia oraz Biura Rzecznika Praw Pacjenta.
POLECAMY:- W takich warunkach rodzą szczecinianki. Część I - Zdroje [ZDJĘCIA]
- W takich warunkach rodzą szczecinianki. Część II - Police [ZDJĘCIA]
- Gdzie rodzić w Szczecinie? Przegląd porodówek. Część III Pomorzany [ZDJĘCIA]
- Nowy jednolity numer w całym kraju zastępuje kilkanaście numerów funkcjonujących do tej pory w oddziałach wojewódzkich Funduszu. Gwarantuje on uzyskanie szybkiej, kompleksowej i przejrzystej informacji dotyczącej funkcjonowania systemu ochrony zdrowia w Polsce - mówi Małgorzata Koszur z NFZ w Szczecinie. - Telefonując pod numer 800 190 590 można się dowiedzieć m.in. jak uzyskać kartę EKUZ, jakie prawa przysługują osobie ubezpieczonej, gdzie znajduje się najbliższy szpital, w jaki sposób można zgłosić naruszenie praw pacjenta czy też jakich formalności należy dopełnić by skorzystać z leczenia uzdrowiskowego. Rozmowy są nagrywane.
Tylko w 2017 roku infolinie NFZ obsługiwały ok. 40 tysięcy połączeń miesięcznie.
CZYTAJ TEŻ:- Pierwsze czworaczki od kilkunastu lat w Szczecinie czują się dobrze, szybko rosną i niedługo będą mogły wrócić do domu
- Szpital Wojskowy będzie się modernizował i rozbudowywał [ZDJĘCIA]
- Szczecin: Kolejne trojaczki ze Zdrojów! Mają własnego bloga [ZDJĘCIA]
ZOBACZ WIDEO: Kulisy zdrowia: Uwaga! Nadchodzi grypa