„Zaporowy ogień” PO przeciwko amerykańskiej tarczy antyrakietowej

Sławomir Cenckiewicz
Sławomir Cenckiewicz
Jakie było stanowisko ludzi Platformy Obywatelskiej rządzących w Polsce w latach 2007-2015 wobec tarczy antyrakietowej?
Jakie było stanowisko ludzi Platformy Obywatelskiej rządzących w Polsce w latach 2007-2015 wobec tarczy antyrakietowej? domena publiczna
Zanim salonik sierot po okrągłostołowej Polski powie Wam wszystkim, że od zawsze chciał w Polsce amerykańskiej tarczy antyrakietowej, ale po „wiernopoddańczych” (Paweł Graś powiedziałby zapewne, że agenturalnych?) wobec Ameryki rządach PiS (2006-2007), należało postawić Jankesom twarde warunki, które w dodatku nie miały żadnego związku z reorientacją polityki polskiej wobec Rosji od jesieni 2007 r. – to nie wierzcie!

Stanowisko PO ws. tarczy antyrakietowej

Nie musicie siedzieć jak ja w archiwach MSZ, MON, KPRM… Usiądźcie przed komputerem i wirtualnie przeszukujcie archiwa prasowe, by odtworzyć stanowisko ludzi Platformy Obywatelskiej rządzących w Polsce w latach 2007-2015. Ale nawet jak się Wam tego nie chce robić, to nic nie szkodzi, bo po części zrobiłem to już za Was.

A zatem garść zaledwie kilkunastu cytatów z lat 2007-2009 czyli z okresu kiedy Polska wynegocjowała kształt umowy z USA w sprawie tarczy (2007 r.), następnie renegocjowała tę umowę (2008 r.), by ostatecznie prezydent Obama ogłosił rezygnację z bushowskiej koncepcji tarczy antyrakietowej (17 września 2009 r). Odwołałem się tu do czołowych polityków PO (Donald Tusk, Bronisław Komorowski, Radosław Sikorski), związanych z nimi doradców w rodzaju prof. Romana Kuźniara (to rejestrowany przez Departament I MSW agent o ps. „Univ”, a później m. in. doradca B. Klicha w MON i B. Komorowskiego w Kancelarii Prezydenta RP), i wreszcie publicystów „Gazety Wyborczej” (Paweł Wroński i Marcin Bosacki, który dziś jest już oficjalnie politykiem PO).

A więc tak:

Bronisław Komorowski: „Nie można wykluczyć, że umieszczenie w Polsce amerykańskiej tarczy doprowadzi do wzrostu zagrożenia naszego kraju - militarnego (rakiety średniego i krótkiego zasięgu, lotnictwo), wywiadowczego, dywersyjnego i terrorystycznego - ze strony państw czy organizacji postrzegających tarczę jako źródło potencjalnego zagrożenia. W tej sytuacji Polska może stać się celem ataku odwetowego lub też wymierzonego w USA uderzenia wyprzedzającego. Kraje wrogo nastawione do Ameryki mogą także eskalować wrogie działania wobec naszych obywateli - a trzeba pamiętać, że polskie siły zbrojne są obecne w wielu miejscach na świecie, zaś nasi obywatele, turyści i biznesmeni odwiedzają kraje, które nie są nastawione przychylnie do Stanów Zjednoczonych” („Gazeta Wyborcza”, 4 II 2007 r.)

Marcin Bosacki: „W sprawie tarczy rząd RP powinien twardo, nawet latami, negocjować z USA i dopiero na końcu podjąć decyzję” („Gazeta Wyborcza”, 19 II 2007 r.)

Aleksander Kwaśniewski: „Nasz warunek powinien być taki, że Amerykanie muszą tę sprawę przegadać z dwoma poważnymi partnerami na świecie - Rosją i Unią Europejską. (…) Nie powinniśmy być tymi, którzy przyjmą na siebie ryzyko operacji, a później nie spotkają się z żadnym efektem zwrotnym, będą mieli konflikt z Rosją i brak pozytywnego rewanżu ze strony USA” („Gazeta Wyborcza”, 20 II 2007 r.)

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Portal i.pl codziennie. Obserwuj i.pl!

Roman Kuźniar: „Jestem konsekwentnie przeciwny temu systemowi.(…) Idea tego programu opiera się na kulcie wojny, kulcie przemocy, odrzucaniu przez Amerykę Busha porozumień międzynarodowych ograniczających użycie siły. Gdyby ten system rzeczywiście udało się zbudować, w perspektywie dałby on Ameryce poczucie bezkarności, skłaniałby ją do kolejnych operacji takich jak iracka i w efekcie przysparzałby jej wrogów. Inni będą musieli jakoś zareagować na tę próbę strategicznej supremacji Ameryki. Podobnie jak w przypadku Iraku nie jest możliwe, by Iran zaatakował USA czy jakiekolwiek państwo NATO. Państwa mniejsze, słabsze nigdy nie porywają się na mocarstwa. A dla Polski tarcza oznacza konflikty z sąsiadami. Polska nie będzie dbać o dobre stosunki z otoczeniem, ponieważ będzie wierzyć w wielkiego brata, który ją wybawi... Myślę, że jest czas na zarzucenie tego bardzo niedobrego pomysłu. Polska powinna mówić amerykańskim przyjaciołom: wycofajcie się z tego, to błąd” („Gazeta Wyborcza”, 2 III 2007 r.)

Radosław Sikorski: „Jeśli administracja Busha oczekuje, że Polacy i Czesi podskoczą z radości i zgodzą się na wszystko, co zostanie im zaproponowane, to przeżyje twarde zderzenie z rzeczywistością. (…) Najgorszym rezultatem byłoby ugięcie się rządów Polski i Czech pod tym dyplomatycznym wykręcaniem rąk, tylko po to, by nasze słynące z niezależności parlamenty odrzuciły te umowy. By zapobiec takiemu zakończeniu, Ameryka musi znów spojrzeć na świat oczami swoich sojuszników i zaoferować im partnerstwo, które poprawi bezpieczeństwo obu stron” („Gazeta Wyborcza”, 21 III 2007 r.)

Donald Tusk: „Jesteśmy świadomi wagi politycznej i militarnej, jaką przedstawia inicjatywa obrony przeciwrakietowej. Dalsze negocjacje w sprawie tej inicjatywy będziemy gotowi podjąć po rundzie konsultacji z NATO i z niektórymi naszymi sąsiadami” (Exposé premiera, 23 XI 2007 r.]

Radosław Sikorski: „Podejmując dialog polsko-rosyjski, chcemy być elementem rozwiązania problemu. Pogorszenie relacji polsko-rosyjskich z powodu tarczy byłoby dla nas sporym kosztem w sytuacji, kiedy próbujemy przywrócić im normalność” („Gazeta Wyborcza”, 5 I 2008 r.)

Donald Tusk: „Powiedzieliśmy jedno, że w sprawie tarczy antyrakietowej chcemy z Amerykanami dojść do porozumienia i chcemy także, aby państwa NATO, Unii Europejskiej, nasi sąsiedzi, w tym Rosja, miały poczucie, że to nie jest przeciwko nim. I to wymagało pracy, rozmów, przekonywania, perswazji, zdobywania informacji i ja nie przeceniam znaczenia naszego wysiłku, ale sam zwrot w tę stronę, żeby rozmawiać, bo to co było moim zdaniem główną wadą poprzedników, to że czasami nie chcieli w ogóle podjąć rozmowy” (TVN 24, 21 I 2008)

Donald Tusk: „Jak zapowiadałem tuż po objęciu urzędu premiera, chcemy, aby projekt tarczy antyrakietowej nie budził negatywnych emocji i obaw u sąsiadów. Dlatego podjęliśmy wysiłek, aby rozmowy na temat tej instalacji były rozmowami nie tylko polsko-amerykańskimi, bo one są oczywiste, ale żeby rozmawiać także z innymi zainteresowanymi krajami. Dlatego minister Sikorski rozmawiał z dyplomatami rosyjskimi i w Brukseli, i w Moskwie i w Warszawie o różnych aspektach instalacji antyrakietowej. Osobiście bardzo mi zależy na tym, żeby ewentualne porozumienie polsko-amerykańskie w tej sprawie nie budziło wątpliwości czy emocji ze strony państw trzecich” (wywiad dla rosyjskiej agencji Interfax, 6 II 2008 r.)

Donald Tusk: „Rosja jest jednym z kilku państwa na świecie, którzy nie muszą się obawiać innych państw. Przede wszystkim instalacja tarczy antyrakietowej w Polsce, jeśli stanie się faktem, powinna być w mojej ocenie możliwie transparentna” (wywiad dla rosyjskiej agencji Interfax, 6 II 2008 r.)

Donald Tusk: „Pan prezydent jest entuzjastą instalacji antyrakietowej, ja jestem dość sceptyczny. […] Więcej będę mógł powiedzieć po wizycie w Waszyngtonie. Mam wrażenie, że Amerykanie, mimo precyzyjnie sformułowanych przez nas oczekiwań dotyczących modernizacji polskiej armii, czyli realnego zwiększania poczucia bezpieczeństwa Polaków, nie do końca potrafią się zdecydować na takie podwójne przedsięwzięcie. A ja uważam, że ono jest warunkiem koniecznym naszej zgody na tarczę. Moi poprzednicy zachowywali wobec Stanów Zjednoczonych przesadnie pokorną pozycję. To się skończyło. Nie będziemy akceptować sytuacji, kiedy Amerykanie nas traktują biznesowo, a my ich ideowo” („Gazeta Wyborcza”, 20 II 2008 r.)

Donald Tusk: „Postawiłem też sprawę jasno. Polska nie może ponosić ciężarów finansowych związanych z instalacją tarczy antyrakietowej…” (TVN24, 14 VIII 2008 r.)

Roman Kuźniar: „To dobry dzień dla naszego kraju [rezygnacja USA z budowy tarczy antyrakietowej]. Odsunięty został projekt, który w jego polskim wymiarze niósł ryzyko dla naszego bezpieczeństwa, z czego nie zdawali sobie sprawy politycy, którzy kilka lat temu akceptowali tę propozycję [chodzi o rząd PiS-LPR-Samoobrona]. Ten projekt szkodził też stosunkom polsko-amerykańskim, bo był realizowany wbrew większości naszej opinii publicznej. Polacy, mimo że byli dezinformowani i indoktrynowani przez lobbystów i polityków, wykazali dużo zdrowego rozsądku. Mieli świadomość, że sojusznicy nas naciągają. Obawiałem się tego projektu, bo uważałem, że nie można budować naszych relacji z USA na fałszywych podstawach” („Gazeta Wyborcza”, 17 IX 2009 r.)

Paweł Wroński: „Efektem zgody na tarczę było pogorszenie i tak złych stosunków z Rosją. Cóż z tego, że politycy polscy i amerykańscy deklarowali, że tarcza Rosji nie zagraża. Moskwa im nie wierzyła. Według ocen rosyjskich ekspertów wystarczyło niewiele czasu, aby w rakietach zamienić głowice i przeprogramować trajektorię lotu np. na schron w Moskwie. W momencie wielkiego konfliktu Redzikowo byłoby zapewne pierwszym rosyjskim celem. Mimo amerykańskiej argumentacji większość naszych polityków uważała, że tarcza to zabezpieczenie przed Rosją. Potwierdzało to dodatkowo podpisanie umowy o tarczy bezpośrednio po rosyjskim ataku na Gruzję. Czyli chcieliśmy tarczy, która groziłaby Rosji, argumentując, że Rosji tarcza nie grozi” („Gazeta Wyborcza”, 20 IX 2009 r.)

Mam tego więcej, ale na razie powinno Wam wystarczyć, by dać odpór kłamczuchom.

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Komentarze 77

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

b
basia
Marcinku, gdyby nadal rządziło Po to teraz na wschód od wisły nie byłoby ani pół żołnierza , oddalibyśmy tę część Polski ruskim, białorusinom, czy też innemu tałatajstwu bez jednego strzału. a rakieta pod bydgoszczą...może gdyby była tarcza, gdyby tusk jej nie uwalił to byłoby inaczej, zresztą nie wiadomo ile ta rakieta w lesie przeleżała. Dobrze że nikomu nic sie nie stało. Chociaż wiesz co ? masz rację obalić rząd Pis za tą rakietę, przyjdzie tusk to rakiety nie będą latały, bo on otworzy granicę i wlezie kto chce i rakiety nie będą potrzebne.
M
Marcinek
A już zapomnieliście co się stało pół roku temu pod Bydgoszczą, po 7 latach władzy PIS???? Rakieta z Białorusi przeleciała sobie nad Polską do Bydgoszczy bez próby zestrzelenia. Politycy PIS udają, że nic nie było. Jak sprawa się wydała to było trochę przepychanki na kogo zrzucić winę, ale nic nie zrobiono. Dla picu rozpoczeto "dochodzenie" ...

I co teraz?, Wybory, więc tematy kampanii: zły tusk, zła unia. A Polska dalej bezbronna bo abramsem rakiety nie zestrzelą, a Łukaszenka do rakiet ma już głowice jądrowe.
k
katastrofa
Nie znam z historii, od 1918 r. tak; szkodliwego, niszczycielskiego, złodziejskiego i zdradzieckiego rządu Polski!!!!
?
Jaki mają sens, bajki przeszłości, kiedy rakiety spadają nam na głowy, a zgraja prezesa / to nie rząd Polski/, niszczy nasz kraj? Rząd Polski, nie niszczyłby Polski.
B
Balbina
29 czerwca, 21:40, Putiniaki i Sowieciaki:

W jakim celu dr, występuje w roli osła? Jakie ma znaczenie, jakaś wypowiedź z przed kilkunastu lat, jak to dzisiaj mamy zdrajców przy władzy!! To dzisiejsza władza; niszczy struktury, rozkrada, demoluje Polski System Prawny, zawłaszcza, blokuje KPO, usuwa Konstytucję i płaci kary, rujnuje Polskę, a dla ciemnego ludu, nazywa to patriotyzmem.

29 czerwca, 22:37, P543:

Do Pustaka i Kasztaniaka. Rozwińcie towarzyszu swoje tezy. Co rozkrada dzisiejsza władza?!, Jakie struktury niszczy?! Gdzie rujnuje Polskę?!. Nawet średnio rozgarnięty wie że w blokowaniu środków z KPO aktywny udział ma agenturalna oPOzycja w PE. Naiwnie sądząc, że takie nikczemne działania doprowadzą do upadku rządu Zjednoczonej Prawicy. Polski System Prawny nie był reformowany i oczyszczany od czasu upadku komuny. Blokowali ten proces do ostatniej kropli rozumu byli komusi towarzysze i agenci. Dzisiejsza mafijna Justitia to jest dopiero kukułcze jajo, które blokuje wszystko to co może wzmocnić Polskę. Ciemny lud to taki który popiera opozycję antypolską. Ta nie ma żadnego programu ale za to posłusznie wykonuję polecenia Berlina, Paryża i Brukseli i robi co może aby Polska nie urosła na liczące się państwo w Europie.

30 czerwca, 6:56, Gość:

Pisowskie szambo zżarło ci mózg chłopie. PiSiory handlują z Ruskimi w najlepsze, ściągają co się da Ruska agentura robi w Polsce co chce bo polskie służby nic nie ogarniają, zresztą jak Kamiński i Wąskik - podglądacze. Jaki pan taki kram :P

30 czerwca, 7:44, P543:

Brak tu argumentów, tylko narracja TVN i z wieców Tuska. Może nie jest idealnie ale w porównaniu z rządami PO PSL obecnie rządzących można przyrównać do Ekstraklasy. Wystarczy wspomnieć że twoi idole robili z ruskimi interesy bezmyślnie aż huczało. Tusk był premierem reprezentującym interesy Berlina, Moskwy i Brukseli. Opozycja totalna to wręcz symbol i wzorzec jak nie należy postępować. Rząd RP może i jest omylny, ale tylko ten nie robi błędów, kto nic nie robi. Porównywać osiągnięcia obecnej ekipy rządowej do ,, osiągnięć,, byłej koalicji to jakby porównywać złoto z tombakiem. Tak że twoje argumenty nie wywarły na mnie żadnego wrażenia drogi oponencie polityczny.

Brak argumentów.....a gdzie lex TVN czy lex Tusk? Podobno to marzenia wybitnego wodza i stratega, niezależnego od nikogo.

B
Balbina
Cacuszka podobno historyczna odkrywa straszliwą prawdę o PO. Wiernopoddańcze PO....a zapomniał wybitnego wodza jak dostał w pysk od amerykanów za lex TVN czy lex Tusk. I gdzie te ustawy panie prawy historyk.
E
ERROR 404
29 czerwca, 21:40, Putiniaki i Sowieciaki:

W jakim celu dr, występuje w roli osła? Jakie ma znaczenie, jakaś wypowiedź z przed kilkunastu lat, jak to dzisiaj mamy zdrajców przy władzy!! To dzisiejsza władza; niszczy struktury, rozkrada, demoluje Polski System Prawny, zawłaszcza, blokuje KPO, usuwa Konstytucję i płaci kary, rujnuje Polskę, a dla ciemnego ludu, nazywa to patriotyzmem.

29 czerwca, 22:37, P543:

Do Pustaka i Kasztaniaka. Rozwińcie towarzyszu swoje tezy. Co rozkrada dzisiejsza władza?!, Jakie struktury niszczy?! Gdzie rujnuje Polskę?!. Nawet średnio rozgarnięty wie że w blokowaniu środków z KPO aktywny udział ma agenturalna oPOzycja w PE. Naiwnie sądząc, że takie nikczemne działania doprowadzą do upadku rządu Zjednoczonej Prawicy. Polski System Prawny nie był reformowany i oczyszczany od czasu upadku komuny. Blokowali ten proces do ostatniej kropli rozumu byli komusi towarzysze i agenci. Dzisiejsza mafijna Justitia to jest dopiero kukułcze jajo, które blokuje wszystko to co może wzmocnić Polskę. Ciemny lud to taki który popiera opozycję antypolską. Ta nie ma żadnego programu ale za to posłusznie wykonuję polecenia Berlina, Paryża i Brukseli i robi co może aby Polska nie urosła na liczące się państwo w Europie.

30 czerwca, 6:56, Gość:

Pisowskie szambo zżarło ci mózg chłopie. PiSiory handlują z Ruskimi w najlepsze, ściągają co się da Ruska agentura robi w Polsce co chce bo polskie służby nic nie ogarniają, zresztą jak Kamiński i Wąskik - podglądacze. Jaki pan taki kram :P

30 czerwca, 7:44, P543:

Brak tu argumentów, tylko narracja TVN i z wieców Tuska. Może nie jest idealnie ale w porównaniu z rządami PO PSL obecnie rządzących można przyrównać do Ekstraklasy. Wystarczy wspomnieć że twoi idole robili z ruskimi interesy bezmyślnie aż huczało. Tusk był premierem reprezentującym interesy Berlina, Moskwy i Brukseli. Opozycja totalna to wręcz symbol i wzorzec jak nie należy postępować. Rząd RP może i jest omylny, ale tylko ten nie robi błędów, kto nic nie robi. Porównywać osiągnięcia obecnej ekipy rządowej do ,, osiągnięć,, byłej koalicji to jakby porównywać złoto z tombakiem. Tak że twoje argumenty nie wywarły na mnie żadnego wrażenia drogi oponencie polityczny.

Nie tłumacz,bo i tak nie przekonasz oni i tak nie zrozumieją, ja już dałem sobie spokój,teraz czytam i się tylko śmieję.

P
P543
29 czerwca, 18:19, Fan:

Przecież to Obama wstrzymał wykonanie podpisanej z Polakami umowy a w Polsce jak zwykle kłamstwa!

29 czerwca, 19:18, Gość:

Debilom z PiSu tego nie wytłumaczysz....

29 czerwca, 19:50, ERROR 404:

Tak, po obstrukcji tego projektu przez rząd Tuska.

30 czerwca, 7:48, P543:

Proponuję tym madralom obejrzeć Reset, może przejrzą na oczy i przestaną powielać blagi.

30 czerwca, 8:52, Gość:

Reset to tobie mózgu trzeba zrobić. Nie po to ludzie mają inteligencję żeby słuchać takiego debila jak czekista Rachoń czy Cenckiewicz wnuczek SB-ka :P Wiadomo kto za nimi stoi i co im każe przedstawiać

Nawet taki mądrala gminny jak ty skorzysta. Sam oceni i oddzieli ziarno od plew. Chyba że ślepa wiara w twojego führerka tak ci zlasowała półgłówki, że sam już nie umiesz myśleć.

G
Gość
29 czerwca, 18:19, Fan:

Przecież to Obama wstrzymał wykonanie podpisanej z Polakami umowy a w Polsce jak zwykle kłamstwa!

29 czerwca, 19:18, Gość:

Debilom z PiSu tego nie wytłumaczysz....

29 czerwca, 19:50, ERROR 404:

Tak, po obstrukcji tego projektu przez rząd Tuska.

30 czerwca, 7:48, P543:

Proponuję tym madralom obejrzeć Reset, może przejrzą na oczy i przestaną powielać blagi.

Reset to tobie mózgu trzeba zrobić. Nie po to ludzie mają inteligencję żeby słuchać takiego debila jak czekista Rachoń czy Cenckiewicz wnuczek SB-ka :P Wiadomo kto za nimi stoi i co im każe przedstawiać

P
P543
29 czerwca, 18:19, Fan:

Przecież to Obama wstrzymał wykonanie podpisanej z Polakami umowy a w Polsce jak zwykle kłamstwa!

29 czerwca, 19:18, Gość:

Debilom z PiSu tego nie wytłumaczysz....

29 czerwca, 19:50, ERROR 404:

Tak, po obstrukcji tego projektu przez rząd Tuska.

Proponuję tym madralom obejrzeć Reset, może przejrzą na oczy i przestaną powielać blagi.

P
P543
29 czerwca, 21:40, Putiniaki i Sowieciaki:

W jakim celu dr, występuje w roli osła? Jakie ma znaczenie, jakaś wypowiedź z przed kilkunastu lat, jak to dzisiaj mamy zdrajców przy władzy!! To dzisiejsza władza; niszczy struktury, rozkrada, demoluje Polski System Prawny, zawłaszcza, blokuje KPO, usuwa Konstytucję i płaci kary, rujnuje Polskę, a dla ciemnego ludu, nazywa to patriotyzmem.

29 czerwca, 22:37, P543:

Do Pustaka i Kasztaniaka. Rozwińcie towarzyszu swoje tezy. Co rozkrada dzisiejsza władza?!, Jakie struktury niszczy?! Gdzie rujnuje Polskę?!. Nawet średnio rozgarnięty wie że w blokowaniu środków z KPO aktywny udział ma agenturalna oPOzycja w PE. Naiwnie sądząc, że takie nikczemne działania doprowadzą do upadku rządu Zjednoczonej Prawicy. Polski System Prawny nie był reformowany i oczyszczany od czasu upadku komuny. Blokowali ten proces do ostatniej kropli rozumu byli komusi towarzysze i agenci. Dzisiejsza mafijna Justitia to jest dopiero kukułcze jajo, które blokuje wszystko to co może wzmocnić Polskę. Ciemny lud to taki który popiera opozycję antypolską. Ta nie ma żadnego programu ale za to posłusznie wykonuję polecenia Berlina, Paryża i Brukseli i robi co może aby Polska nie urosła na liczące się państwo w Europie.

30 czerwca, 6:56, Gość:

Pisowskie szambo zżarło ci mózg chłopie. PiSiory handlują z Ruskimi w najlepsze, ściągają co się da Ruska agentura robi w Polsce co chce bo polskie służby nic nie ogarniają, zresztą jak Kamiński i Wąskik - podglądacze. Jaki pan taki kram :P

Brak tu argumentów, tylko narracja TVN i z wieców Tuska. Może nie jest idealnie ale w porównaniu z rządami PO PSL obecnie rządzących można przyrównać do Ekstraklasy. Wystarczy wspomnieć że twoi idole robili z ruskimi interesy bezmyślnie aż huczało. Tusk był premierem reprezentującym interesy Berlina, Moskwy i Brukseli. Opozycja totalna to wręcz symbol i wzorzec jak nie należy postępować. Rząd RP może i jest omylny, ale tylko ten nie robi błędów, kto nic nie robi. Porównywać osiągnięcia obecnej ekipy rządowej do ,, osiągnięć,, byłej koalicji to jakby porównywać złoto z tombakiem. Tak że twoje argumenty nie wywarły na mnie żadnego wrażenia drogi oponencie polityczny.

G
Gość
29 czerwca, 21:40, Putiniaki i Sowieciaki:

W jakim celu dr, występuje w roli osła? Jakie ma znaczenie, jakaś wypowiedź z przed kilkunastu lat, jak to dzisiaj mamy zdrajców przy władzy!! To dzisiejsza władza; niszczy struktury, rozkrada, demoluje Polski System Prawny, zawłaszcza, blokuje KPO, usuwa Konstytucję i płaci kary, rujnuje Polskę, a dla ciemnego ludu, nazywa to patriotyzmem.

29 czerwca, 22:37, P543:

Do Pustaka i Kasztaniaka. Rozwińcie towarzyszu swoje tezy. Co rozkrada dzisiejsza władza?!, Jakie struktury niszczy?! Gdzie rujnuje Polskę?!. Nawet średnio rozgarnięty wie że w blokowaniu środków z KPO aktywny udział ma agenturalna oPOzycja w PE. Naiwnie sądząc, że takie nikczemne działania doprowadzą do upadku rządu Zjednoczonej Prawicy. Polski System Prawny nie był reformowany i oczyszczany od czasu upadku komuny. Blokowali ten proces do ostatniej kropli rozumu byli komusi towarzysze i agenci. Dzisiejsza mafijna Justitia to jest dopiero kukułcze jajo, które blokuje wszystko to co może wzmocnić Polskę. Ciemny lud to taki który popiera opozycję antypolską. Ta nie ma żadnego programu ale za to posłusznie wykonuję polecenia Berlina, Paryża i Brukseli i robi co może aby Polska nie urosła na liczące się państwo w Europie.

Pisowskie szambo zżarło ci mózg chłopie. PiSiory handlują z Ruskimi w najlepsze, ściągają co się da Ruska agentura robi w Polsce co chce bo polskie służby nic nie ogarniają, zresztą jak Kamiński i Wąskik - podglądacze. Jaki pan taki kram :P

P
P543
29 czerwca, 21:40, Putiniaki i Sowieciaki:

W jakim celu dr, występuje w roli osła? Jakie ma znaczenie, jakaś wypowiedź z przed kilkunastu lat, jak to dzisiaj mamy zdrajców przy władzy!! To dzisiejsza władza; niszczy struktury, rozkrada, demoluje Polski System Prawny, zawłaszcza, blokuje KPO, usuwa Konstytucję i płaci kary, rujnuje Polskę, a dla ciemnego ludu, nazywa to patriotyzmem.

Do Pustaka i Kasztaniaka. Rozwińcie towarzyszu swoje tezy. Co rozkrada dzisiejsza władza?!, Jakie struktury niszczy?! Gdzie rujnuje Polskę?!. Nawet średnio rozgarnięty wie że w blokowaniu środków z KPO aktywny udział ma agenturalna oPOzycja w PE. Naiwnie sądząc, że takie nikczemne działania doprowadzą do upadku rządu Zjednoczonej Prawicy. Polski System Prawny nie był reformowany i oczyszczany od czasu upadku komuny. Blokowali ten proces do ostatniej kropli rozumu byli komusi towarzysze i agenci. Dzisiejsza mafijna Justitia to jest dopiero kukułcze jajo, które blokuje wszystko to co może wzmocnić Polskę. Ciemny lud to taki który popiera opozycję antypolską. Ta nie ma żadnego programu ale za to posłusznie wykonuję polecenia Berlina, Paryża i Brukseli i robi co może aby Polska nie urosła na liczące się państwo w Europie.

P
Putiniaki i Sowieciaki
W jakim celu dr, występuje w roli osła? Jakie ma znaczenie, jakaś wypowiedź z przed kilkunastu lat, jak to dzisiaj mamy zdrajców przy władzy!! To dzisiejsza władza; niszczy struktury, rozkrada, demoluje Polski System Prawny, zawłaszcza, blokuje KPO, usuwa Konstytucję i płaci kary, rujnuje Polskę, a dla ciemnego ludu, nazywa to patriotyzmem.
L
LL
To dzisiaj, jak rakiety ze Wschodu spadają na nas, to rządzący, na propozycję Niemiec dostarczenia nam Patriotów, stwierdzili, że najlepiej będą nas chronić Patrioty, z terenu Ukrainy.
Wróć na i.pl Portal i.pl